Skocz do zawartości

Początkujące akwarium - co robić?


LovinAnimals
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli coś jest nie tak to najmocniej przepraszam, ale jestem tutaj nowa i nie za bardzo orientuję się co, gdzie i jak. :? Mam akwarium 55 l. Trzymam w nim narazie 5 neonków(mam zamiar jeszcze je dokupić w tym tyg), glonojada, 4 razborki klinowe. Od dawna giną mi neonki, chociaż nie mam żadnych brzanek, skalarów ani innych ryb agresywnych. Chciałam spytać jakie rybki mogę jeszcze dokupić? Jak na 55 l tyle rybek to mało, tak pusto..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testów wody nierobiłam. Praktycznie nie wiem nic na temat tych testów, ani odczynów pH, jedno wielkie NIC.

Wymiary akwa: 55 l

Filtracja: zwykła pompka "Aquael" - niestety nie znam się na sprzęcie i wiem tylko tyle, że pompuje wodę.. :roll:

Ogrzewanie: temperatura jest stała, czyli 26 stopni. Nie wiem nic o żadnym sprzęcie grzewczym.

Oświetlenie: kupiliśmy z tatem jarzeniówkę, która "podobno" sprzyja rozrostowi (?) roślin. Jest w odcieniu chłodnym..

Rośliny: mamy 1 roślinkę sztuczną, która wyglądem przypomina wyciągane z jeziora glony, roślina w kształcie jednej dużej kuli, która szybko rośnie kiedy jest blisko światła, miałam dużo ładnych żywych roślinek, ale niestety zostały zjedzone i obgryzione przez rybki i teraz jedyną żywą roślinka jest w/w kula. Może podacie jakieś fajne żywe roślinki które możnaby kupić do 55 l? Co do roślin ma jeszcze duży korzeń.

Podłoże: mamy ciemne kamyczki zmieszane z jasnymi. Chciałabym mieć same ciemne, wtedy to tak atrakcyjnie wygląda ;)

Podmiany wody: zmieniamy wodę raz na miesiąc? Czasem co dwa tygodnie, co trzy, zależy jak akwarium wygląda.

Tak, wiem, niektóre moje wypowiedzi są na poziomie przedszkolaka, tj. np. opis jarzeniówki, ale mimo to, że akwarium miałam 9 lat i mam nadal to wiem niewiele i mniej.. Ale oczywiście muszę się jeszcze wieeeleeeeee dokształcić.

 

Jakie rybki, roślinki, i inne dodatki polecacie do akwarium 55l? :)