Skocz do zawartości

Walka z nitkami


Piotrek100
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W moim akwarium zalęgło się coś takiego:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 8fb28.html

 

Pokryty jest tym cały mech którego jest sporo.

 

 

Jestem początkującym i interesuje mnie czy 5krewetek CR i częsta podmiana wody zaradzi temu problemowi?

A jeśli nie to co ? proszę o podpowiedzi.

 

 

Akwarium 25l.

Filtr wewnętrzny z gąbką (400l/h).

Oświetlenie 11w x 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie kupować żadnych preparatów, tylko te pieniądze przeznaczyć na testy do wody?

Jak długo tak zaatakowane rośliny mogą przetrwać i czy zaciemnianie akwarium to dobry pomysł?

 

Edit:

 

Jeszcze jedno gdzieś tu na forum znalazłem że dodanie jeszcze jednej świetlówki pomaga na coś podobnego czy to działa?

 

 

nemo130: Używaj opcji edytuj!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłeś test Po4 ? Jaki wynik ?

Ja mam wysokie więc dodaje KNO3 sól akwarystyczną z allegro aby otrzymać NKP więc No3 trzymam na poziomie 20 ppm

i problem jak pisałem wyżej z wyłączeniem gazu znika .

Na razie to usuwaj to mechanicznie - czyli ręcznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby rozwiązać problem należałoby wiedzieć co się ma w akwarium. :mrgreen: Testy na pewno by ułatwiły sprawę. Niektóre preparaty chemiczne są jako tako skuteczne ale nie usuną za was przyczyny,więc na dłuższą metę jaki jest sens ich stosowania. Równowaga N P K to podstawy !! Światło ,braki lub nadmiary w nawożeniu, pobudzenie roślin do wzrostu poprzez podanie co 2. Gdzieś w tym jest brakujące ogniwo. Tak na chybił trafił nic Wam nie pomożemy. Ja do usunięcia glonów użyję niestety środka opartego na salicylatach oraz Easy Carbo . Mam ich już tak dużo że muszę się tym posiłkować bo szkoda mi roślin. Usuwanie ich mechanicznie daje mizerne efekty. Później gdy glony trochę osłabną podam pełne makro .Mam nadzieję że rośliny wygrają wyścig.