Skocz do zawartości

Po włączeniu światła rybki pływają przy dnie. Help


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem początkującym akwarystą i zauważyłem pewien problem w moim pierwszym akwarium.

Otóż gdy światło jest zgaszone rybki normalnie pływają po całym akwarium a jak zaświecę światło to stopniowo schodzą coraz niżej aż wkońcu pływają tylko przy dnie. Proszę o pomoc czym to może być spowodowane.

Akwarium 72l

Filtr: Aquael Turbo 500

Grzałka: 100W

Oświetlenie: 1x15W oryginalnie w pokrywie + dokupione 1x24W

Roślinki: zestaw kupiony na Allegro ok.15 roślinek na 3 plany nazw nie znam

Obsada: 10x neon inessa, 4x zbrojnik niebieski, 2x welon teleskop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Neony trzyma się w ławicach, min 6 sztuk, pozostałe rybki są za duże na te akwarium.

Prawdopodobnie mogą być przestraszone nagłym pojawienie/zniknięciem światła, więc mogą jakoś dziwnie reagować. No ale nie sądzę, żeby światło miało tutaj jakiś taki wpływ, że im przeszkadza w życiu. Neony ew. mogą lubić bardziej ciemniejsze miejsca, ale 72 l to także nie takie wysokie akwarium, na pewno pływają wszędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość zbrojników które miałem, po zapaleniu światła uciekały w zarośla itp. neony też są dość ,,wrażliwe'' na światło, ale pływają wszędzie. Myślę, że to nie jest jakiś wielki problem (o ile nim w ogóle jest), plus skoro widzisz, gdzie pływają, to tak ciemno nie mogą mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie doczytałeś ;p. U mnie jest na odwrót. Neony przy zapalonym świetle pływają tylko przy dnie, a po zgaszeniu po całym akwarium. Nie jest to jakimś wielkim problemem ale chodzi o efekt wizualny bo aż miło się patrzy jak ryby pływają po całości a nie na dnie a 3/4 akwa puste ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach