Skocz do zawartości

Czy nie za dużo mediów w filtrze?


luki0830
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam akwarium 140l w nim jest filtr kaskada AquaEl FZN-3 i sprzedawca powiedział żeby w koszach zrobić tak patrząc od wlotu:

-prefiltr (gąbka z grubszymi oczkami)

-gąbka grubości ok 2-3cm

-włóknina

-zeolit

-włóknina

-ceramika

-włóknina

Czy nie za dużo tej włókniny?? Są to takie plastry o grubości 1cm ale jak się troszeczkę uleżało to ma ok 5mm grubości. Ale moim zdanie to trochę przesada z tą włókniną co wy na to??

 

Mod.Drobniczek zmiana działu na "Napowietrzanie i filtracja"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jak działa zeolit? A dokładniej mówiąc na czym polega jego zdolność do stabilizowania ph?

Szczerze mówiąc to jestem laikiem w tej dziedzinie ale myślę, że zeolit usuwa (wiąże) amoniak natomiast nitryfikacja polega na biologicznym przetworzeniu amoniaku na NO2 a następnie na NO3.

Z tego co wiem, zeolit redukuje amoniak z wody w procesie chemicznym i nie ma z tego tytułu produktów ubocznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Tyle że jego minusem w dla niektórych typów akwarii jest to że stabilizuje Ph wody. Co to znaczy? Podnosi twardość węglową w akwarium. Dzięki temu ciężej jest zakwasić wodę. Może inaczej ciężej zachwiać Ph. Ph może przez zeolit troszkę pójść w górę.

Jeżeli masz ryby które nie potrzebują typowo miękkiej wody to ok. ale jak chcesz doprowadzić akwarium do pewnej niskiej granicy Ph to zeolit będzie ci w tym przeszkadzał. Oczywiście wszystko zależy co chcemy hodować w akwarium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na początek planuję taką obsadę:

- 1+3 pretnik karlowaty

- 15 neonów innesa

- 6 kirysków spizowych

- 1 zbrojnik niebieski

- 1+3 molinezja Black Molly

- 6szt otoski,

- moze jakies krewecie np. amano lub filtrujace

Oczywiście to jeszcze do dyskusji obsada ale coś w tym stylu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach