Jump to content

Akwarium 140L 80x35x50 - obsada

Share

Recommended Posts

Witam,

mam prośbę o poradę ekspertów w dobraniu obsady akwarium 140 litrowego o wymiarach:

80cm szerokość, 35cm głębokość i 50 cm wysokość.

Akwarium jest marzeniem moich dzieci w wieku 2 - 7 lat więc chciałabym (a raczej one by chciały) "kolorowe" rybki.

Podobają mi się mieczyki Hellera, gupiki i neonki.

Czytając posty z tego forum spodobała mi się kombinacja:

~3+6 DANIO PREGOWANE

~2+3 MOLINEZJA

~3+6 mieczyk

~1+2 GUPIK

~ 1 + 1 Zbrojnik Niebieski

ale bez molinezji.

Wolałabym też więcej gupików a mniej mieczyków.

A może jakieś inne rybki?

Jestem początkującym akwarystą więc preferuję rybki łatwe w hodowli.

Proszę o rady, jakie i ile rybek kupić, aby nie pogryzły się zawzajem, znosiły identyczne środowisko i podobały się dzieciom.

Dziękuję.

Faktycznie, platki są bardzo kolorowe. Dzieci będą zadowolone.

A mam jeszcze pytanie dotyczące ślimaczków.

Moje akwarium teraz "dojrzewa": urządziłam dno, posadziłam rośliny i włożyłam korzenie.

I wczoraj zauważyłam maleńkiego ślimaczka - taki świderek.

Zgłosiłam reklamację do sklepu, w którym to wszystko kupowałam a pan stwierdził, że ślimaki się zdarzają i poradził mi kupić bocję wspaniałą.

Ale bocje są stadne więc musiałabym mieć co najmniej dwie.

Co sądzicie o dodaniu ich do powyższej obsady akwarium?

A może jakoś inaczej poradzić sobie ze ślimaczkami?

Jak dodałabym bocje to jakie rybki zredukować z powyższej propozycji?

Moje akwarium dojrzewa a przy okazji pojawia się w nim fauna w dość dużych ilościach i bez mojej wiedzy - ślimaczki!

Jest ich coraz więcej.

Codziennie wyciągam po kilkanaście sztuk.

Rybek na razie nie mam.

Doczytałam na forum o jakimś ślimaku helena.

Czy on mógłby być rozwiązaniem dla moich ślimaczków?

I jeszcze pytanie: czy można zamienić zbrojniki niebieskie na otoski?

To już na przyszłość pod kątem niekontrolowanego rozwoju glonów.