Skocz do zawartości

Co jest nie tak?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Jestem początkującym akwarystą i mam problem.

Dwa tygodnie temu założyłem nowe akwarium:

pojemność - 84 l

grzałka 100W (temperatura ustawiona na 25 st)

filtr EHEIM BIOPOWER (gąbka, zeolit, węgiel) - ustawiony na ok 40%, tj. wydajność 250l/h

obsada:

12 neonek innesa

6 zwinników Behlera

6 kirysków

2 glonojady

roślinki to microzorium, kryptokoryna axelrod, cabomba i jakaś trawka.

podłoże: żwir 3-5 mm zmieszany z JBL MANADO 1do1, korzenie mangrowca i łupki (wszystko wypłukane)

Rybki wpuściłem po trzech dniach do akwarium, wszystko podłączyłem i na drugi dzień mętna woda (widoczne bardzo liczne kłaczki od 0.1 do 2 mm). Myślałem, że woda "dojrzeje" ale po tygodniu jest to samo. Więc restart od początku wraz z płukaniem wszystkiego (woda jak zlewałem to była lekko brunatna - po 6 dniach z rybami).

Zrobiłem wymianę (test wody testerem 5w1 wyszedł OK) i po jednym dniu to samo - co mam z tym zrobić? czy przeczekać i woda się wykrystalizuje?

I jeszcze jedno na cocombie robi się taki brązowy osad - woda nie ma nieprzyjemnego zapachu.

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale od dwóch tygodni ani jedna rybka mi nie padła i są bardzo żwawe - czy muszę je odłowić, czy zostawić i poczekać aż akwarium dojrzeje z rybkami?

A dlaczego glonojady do oddania?

Zamierzam jeszcze dodać do akwarium kilka świdraków - czy to dobry pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale od dwóch tygodni ani jedna rybka mi nie padła i są bardzo żwawe

Jak by to łatwo powiedzieć:

To że ryby nie padają to kwestia czasu. Albo zdążą się utworzyć kolonie bakterii które zaczną czyścić wodę i ryby przeżyją albo nie. Zależy to od wielu warunków.