Jump to content

30 l Lenkowe akwarium


pablo77
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich dzisiaj ułożyłem wstępny aranż w kostce 30x30x30 OW.Zbiorniczek ten dedykuje dla mojej młodszej córeczki która dzielnie mi towarzyszyła podczas zakladania(zabierała skałki) W związku z tym że zbiornik będzie zalewany dopiero za tydzień mam do Was parę pytań.

-co Waszym zdaniem można zmienić w układzie skałek?

-czy na podlożu Shrimp Sand dam radę wychodować trawniczek z parvuli czy może lepiej oprzeć aranzację na samych mchach?

A oto zdjęcia zapraszam do komentarzy,szczegółowy opis dam jak już zaleję akwa.

 

post-7001-13685167715168_thumb.jpg

post-7001-13685167715587_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za odpowiedż :) mam jedno pytanie jakie masz oświetlenie akwarium z parvulą?U mnie jest 11 W i do tego będzie brak co2 myslisz że trawka poradzi sobie w takich warunkach?.W :) duzym mam ją i śmiga ładnie tylko że tam jest większe oświetlenie i co2.

Link to comment
Share on other sites

Ogólną koncepcje mam ale fajnie by było jakbyście to Wy widzieli i mi doradzili,co kilka głów to nie jedna :) Flame planuję dać na boki w ten sposób żeby stworzyć z niego zbocze,coś na kształt lasu sosnowego w górach,akurat ten meszek świetnie się do tego nadaje.Pytanie tylko czy mi się uda :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hejka mi tez bardziej przypada aranż z samymi skałkami.Mam tylko obawy że jak bym obsadził akwa mchami cała kompozycja by się zepsuła.Dlatego zdecydowałem sie na mix z korzonkiem który ma być częściowo obsadzony mchem.Jak zaleje to zobaczymy jak to wyjdzie mam nadzieję ze będzie dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że przy wersji z korzonkiem łatwiej będzie ci stworzyć coś fajnego. Gęsto zarośnięty tył za korzeniem (lewa strona). Z mchem na korzeniu bym nie przesadzał, posadziłbym go na dole korzenia do tego jakiś trawnik lub sama parvula pomiędzy skałki i będzie git.

 

edit: co do tego która wersja lepsza, jak dla mnie ta z korzeniem, będzie ciekawiej ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam wczoraj zalałem kostkę narazie jest bez korzenia,skubany nie chce zatonąć.Po zalaniu zauważyłem że czeka mnie ponowne klejenie tapety,widać na niej bąble :x .Dane akwarium:

-akwa 30x30x30 OW

-podłoże Shrimp Sand

-filtracja kaskada HBL 501

-dekoracje skałki Lunar Stone,korzeń Red Wood

-ostlenie Decolight 11W

Flora:

-Potomageton Gayi

-Staurogyne sp.

-Phoenix moss

-Wgłębka

Wraz z nadejściem wiosny zbiornik zasiedlą Crystal Red,teraz myslę zeby spróbować tam rozmnożyć Pseudomugil Gertrudae.

post-7001-13685167959285_thumb.jpg

post-7001-13685167959756_thumb.jpg

post-7001-13685167960271_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Super zbiorniczek się zapowiada:D Ale mam parę pytań:

Gdzie dorwałeś taki ładny korzeń i skałki?

Jak zamontowałeś tą wgłębkę przy podłożu, ja z moja nie potrafię sobie poradzić, cały czas wypływa i jest przy powierzchni?

Ile kosztowało cię akwarium na taki stan jak jest obecnie?

Z góry dziękuje za odpowiedź:)

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

witam dzięki za wpis a co do odpowiedzi to po koleji:

- korzeń kupiłem w zoologu w Olsztynie straszna bieda z nimi i musiałem trochę za nim najeżdzić,skałki to Lunar stone jestem jednym pomysłodawcą ich nazwy w konkursie na forum roślinyakwariowe.pl i dostałem je w nagrodę

-wgłębka jest przymocowan do łupka filitowego żyłką wędkarską,fajnie mozna go rozłupywać na kawałki 2-3 mm grubości i do takich jest przywiązana

-koszt akwa to 45 zeta za szkło,kaskada, podłoże i oświetlenie to 120 zł z przesyłką.Jeżeli byś był zainteresowany taką kostką OW to zapraszam na priw.Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

witam dzięki za wpis a co do odpowiedzi to po koleji:

- korzeń kupiłem w zoologu w Olsztynie straszna bieda z nimi i musiałem trochę za nim najeżdzić,skałki to Lunar stone jestem jednym pomysłodawcą ich nazwy w konkursie na forum roślinyakwariowe.pl i dostałem je w nagrodę

-wgłębka jest przymocowan do łupka filitowego żyłką wędkarską,fajnie mozna go rozłupywać na kawałki 2-3 mm grubości i do takich jest przywiązana

-koszt akwa to 45 zeta za szkło,kaskada, podłoże i oświetlenie to 120 zł z przesyłką.Jeżeli byś był zainteresowany taką kostką OW to zapraszam na priw.Pozdrawiam.

Ile kilogramów masz tych kamieni? Ile litrów podłoża?

Z góry dzięki za odpowiedź:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam kolejna aktualizacja kostki :) Z akwa jak widać wyleciała wgłebka ,nie dała rady przy tym oświetleniu i braku nawozów.Narazie z fauny są krewetki Yellow,po świętach planuję zakupić Crystal Red i Biene.Zapraszam do komentarzy.

 

post-7001-13685168824727_thumb.jpg

post-7001-13685168825138_thumb.jpg

post-7001-13685168825518_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...