Skocz do zawartości

Zakładanie małego akwarium dla bojownika - pierwsze akwarium


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. po wizycie w kilku sklepach zoologicznych i rozmowach ze sprzedawcami zdecydowałam się na zakup bojownika i akwarium 3,5l. niestety nie stać mnie na większe, jestem studentką, ale zauważyłam, że w sklepach bojowniki trzymane są w o wiele mniejszych akwariach. w jednym ze sklepów jest gotowy komplet - z czarnym żwirkiem (pojedyncze ziarenka kolorowego), muszlami i plastikowymi 'roślinkami'.

 

chciałabym dowiedzieć się o tym jakie rośliny powinnam wybrać do takiego małego akwarium i w jakiej ilości. ponadto zapytać o podgrzewacz do wody, wiem, że bojowniki w sklepach żyją bez tego i mają się całkiem dobrze / widziałam kilka dorosłych osobników w kulach bez roślinności i podgrzewaczy /. ale chcę stworzyć mojej rybce jak najlepsze warunki.

 

ponadto, czy w akwarium z jednym bojownikiem, takiej wielkości, mogę trzymać inne rybki (czytałam coś o neonkach, myślałam o 2,3), a także o ślimakach i krewetce, ale obawiam się, że takie akwarium może być zbyt małe.

 

wiem, że zapewne większość z was trzyma bojowniki w większych akwariach, ale teraz taka sprzedaż i hodowla jest bardzo popularna, a skoro tak, to znaczy, że bojowniki mogą żyć w takich warunkach. pytam na forum, bo wiadomo, że sprzedawcy często mijają się z prawdą, by po prostu zarobić pieniądze i nie powiedzą o potrzebie zakupu np. podgrzewacza, czy prawdziwych roślin, by nie odstraszyć klienta dodatkowymi kosztami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że akwarium 10L to wydatek około 13 zł (u mnie na osiedlu facet klei akwaria za 1,30 zł za litr pojemności), wic chyba dasz radę, a 10L to już o wiele wiekszy komfort dla Twoich przyszlych podopiecznych. Bojownik spoko- oddycha tlenem atmosferycznym, więc nie potrzebuje napowietrzacza- lubi też nieco chłodniejszą wodę. No i w 10L to już na spokojnie można mieć parkę. Nic więcej raczej...