Jump to content

Utrzymanie akwarium 130L(podmianki,odmulanie,itp)

wojtaskrk
 Share

Recommended Posts

Witam.

Jestem początkującym akwarystą posiadam od tygodnia zalane dojrzewające akwa 130l.

Filtr wewnętrzny fluval U3,grałka z termostatem 150w,oświetlenie 2x18w.

Chce zorganizować reszte potrzebnego sprzętu do utrzymania akwarium i mam kilka pytań:

1.Jak czesto podmieniać wode(dojrzałą) i ile bo różnie piszą ?

2.Jaką metodą podmieniać(weżykiem,z wiadra)

3.Kiedy odmulać dno ?

4.Jak czesto albo kiedy czyścić filtr?

5.Jakimi testerami najlepiej badać wode?

Nie zgodzę się, filtr należy czyścić jak spada wydajność. Przy dojrzałym zbiorniku można i w kranówce płukać.

Jeżeli np. czyszczenie filtra wypada co 9 dni to trudno, żeby w akwarium dwa razy grzebał. Najlepiej jest to zrobić za jednym razem.

Mam na myśli oczywiście słabsze wewnętrzne filtry, bo trudno kubeł myć co tydzień.

Tylko po co płukać w kranówce i zabijać bakterie?

Nie zgodzę się, filtr należy czyścić jak spada wydajność. Przy dojrzałym zbiorniku można i w kranówce płukać.

Jeżeli np. czyszczenie filtra wypada co 9 dni to trudno, żeby w akwarium dwa razy grzebał. Najlepiej jest to zrobić za jednym razem.

Mam na myśli oczywiście słabsze wewnętrzne filtry, bo trudno kubeł myć co tydzień.

Tylko po co płukać w kranówce i zabijać bakterie?

W podręcznikach z tego co wiem zaleca się czyścić filtr innego dnia niż podmiana wody. Wtedy poziom bakterii nie spada aż tak bardzo nawet jeśli czyści się filtr w kranówce, a jednocześnie nie spada znacząco jego wydajność.

W podręcznikach z tego co wiem zaleca się czyścić filtr innego dnia niż podmiana wody. Wtedy poziom bakterii nie spada aż tak bardzo nawet jeśli czyści się filtr w kranówce, a jednocześnie nie spada znacząco jego wydajność.

Tylko po co go czyścić w kranówce jak można a wręcz należy w wodzie z akwarium?

Żeby tak szybko nie tracił na wydajności i żeby go czyścić rzadziej niż co tydzień.