Skocz do zawartości

Choroba "Coś" a Omniforte lub Capitox


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem niedoświadczonym akwarystą i mam problem. Miałem Molinezje Black 2 szt. Niestety wczoraj straciłem ostatnią.

Objawy jakie zauważyłem w ostatnich dniach ich życia.

- pływanie pod powierzchnia i łapanie powietrza.

- odchody ciągnące się i bezbarwne.

- pokarm zjadany normalnie

- ruchliwość o rożnym stopniu nasilenia - czasami nie ruszały się wcale.

- przed uśnięciem ryby "stały" głową do dołu.

 

Teoretycznie z tego co wyczytałem to mogą być nicienie. Ale tak jak napisałem nie mam doświadczenia i może sobie wmawiam.

W tej chwili reszta mojej obsady nie wykazuje żadnych oznak choroby ale jeżeli to były faktycznie nicienie lub inne pasożyty to chciałbym je zabezpieczyć przed pogorszeniem stanu zdrowia.

Kupiłem dziś Omniforte i Capitox.

 

Niestety do tego pierwszego muszę wyłączyć światło na czas działania specyfiku. Ale za to ma działać na większą ilość zagrożeń.

A zależy mi na tym bo prawdopodobnie mój glonojad ma pleśniawkę. Co sądzicie.

Użyć bez obawy i wyłączyć światło? Czy zastosować Capitox?

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już piszę.

 

Zbiornik 54 litry. Założony 26 grudnia. Zalany w połowie wodą z dojrzałego akwarium (od szwagierki). Z tego tez akwarium zasiedliłem wtedy 2 czarne molinezje.

Po dwóch dniach i po informacji i z w tamtym akwa jest ospa, podjąłem leczenie zielenią malachitową według zaleceń producenta. Po pozbyciu się ospy odczekałem tydzień i zakupiłem:

- kosiarki x 2

- glonojad x 1

- neon inesia x 6

- gurami złote x 1

- mieczyk berliński x 1

- bystrzyk ozdobny x 2

- rozbora klinowa x 2

 

Tak naprawdę to rybki kupiła żona z synkiem i planuje dokupić parki dla pojedynczych szt ale czekam aż mi się sytuacja wyklaruje w akwarium.

 

Wodę podmieniam na razie raz na tydzień ze względu iż młode akwarium. Woda bez chloru z własnej studni głębinowej.