Skocz do zawartości

112l Brilluxa ogolny, jak wystartowac poprawnie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich dojrzalych akwarystow, jestem tu nowicjuszem i chcialbym uzyskac troche waznych dla mnie informacji.

Moj osprzet:

- akwarium Brillux Power-80 112l

- pompka AQUA SZUT _ FILTR TURBO 750N _(80-200L)

- FILTR ZEWNĘTRZNY HW-302 + ceramika + zeolit + wegiel aktywny

- oswietlenie orgianlne T5 24W ( w trakcie wymiany na: 24W (55cm) PHILIPS Aquarelle 10000K + 24W (55cm) PHILIPS MASTER TL5 865 6500K)

- podloze: AQUA ART SUBSTRATE ll 5,4kg CZARNE x2 + moskietiera + zwirek czarny 3-5mm

 

Co mam do wykorzystania:

- NAWÓZ ***GTDW*** KULKI glin-torf z CO2

- Nawóz AQUA GAINER dla roślin akwariowych z makro i mikro elementami.

- Nawóz dla roślin Green Plants.

- PLANTA GAINER Ferro+ 500ml żelazo Aqua Art

- KALIUM 500 ml EasyLife POTAS w płynie K

- Uniwersalny nawóz ProFito 250ml EasyLife

- EASYCARBO 500 ml easy carbo EasyLife CO2

- JBL Denitrol Biostarter

 

Parametrow wody kranowki nie moge podac gdyz dopiero zamowilem testy.

Nastawiam sie na mala hodolne roslin malo wymagajacych.

 

Wolalbym sie od Was dowiedziec kilku rzeczy dotyczacych staru zbiornika.

Czy pod substrat uzyc tych kulek GTDW gliniano torfowych czy ewentualnie zostawic na pozniej?

Po zalaniu zbiornika i zasadzeniu roslin uzyje Biostartera ,wiem ze zbiornik dojrzewa jakies dwa tyg. Czy w tym czasie mam dodawac potas, carbo, zelazo itp? Jesli tak to w jakich proporcjach i jak czesto? Rano czy wieczorem?

Oswietlenie czytalem ze od poczatku jakies 5-6godz/dzien a pozniej dodawac az osiagne 10-12godz/dzien?

Moglby mi ktos obliczyc lub podac zblizone dawki podawania nawozow, potasu, CO2 i zelaza bo niezbyt wiem jak to zrobic za pomoca kalkulatora?

Wiem ze bez testow sie nie obejdzie bo musze sprawdzac parametry wody ale na poczatek chcialbym znac jakies dawki ktore wy stosujecie przy nowym akwarium.

Woda bedzie 100% kranowka odstana na 24h we wiaderkach.