Skocz do zawartości

[530] Oświtlenie + ogrzewanie


Szczys
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam w planach banieczek ogólny 530 150x60x60. Jest to mój pierwszy osobisty zbiornik. Jako iż jestem mocno początkujący nie mam obycia w tym temacie.

 

Co do obsady to będzie mocno ogólna, zarówno ryb jak i roślin. Większość roślin będzie pochodziła od innych akwarystów z przycinek. Więc nie jestem wstanie przewidzieć co tam będzie mi rosło. Dlatego oświetlenie powinno odpowiadać jak największej ilości roślin. Nie ma to być holender.

 

Obecnie kupił bym 4xświetlówka 120cm :) z jak największą ilością niebieskiego widma. Ale chyba lepiej było by pomieszać. Kolejna sprawa to to że pokrywę będę robił sam, co za tym idzie muszę dokupić jakieś rzeczy do zamontowania ów świetlówek. Nie mam pojęcia co będzie mi wtedy jeszcze potrzebne dlatego prosił bym o rozpisanie elementów. Zależało by mi na tym aby poznać dokładnie modele świetlówek bo jest ich od groma i ciut ciut.

 

Co do ogrzewania to myślę że 2x200W powinno mi starczyć u mnie pokojowa temp to coś ok 22 stopni. Ponad to za 100 zł kupiłem sobie nówka nieśmigana Sera soil heating set. Raczej martwię się o chłodzenie baniaka zimą. heh śnieg z parapetu :)

 

Co jest dla mnie istotne to koszty oraz kosztorysy. Jestem studentem więc nie przelewa mi się ale swoją oazę spokoju już czas mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem zdjęcia jak ludzie oświetlają akwa halogenami. Czy ktoś u siebie coś takiego stosował? jak to się przekłada na koszta zakupu i utrzymania w porównaniu do świetlówek.

 

Jaki materiał był by najlepszy do odbijania światła na dnie pokrywy?? Wyczytałem gdzieś że te koce termiczne są świetnie ale czy lustro nie będzie lepsze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość