Jump to content

[54l] ogólne - reaktywacja po 20 latach :)

mario.pio
 Share

Recommended Posts

witam wszystkich użytkowników... jako że to mój pierwszy post :)

Zbiornik założyłem razem z synem w grudniu. Przerwę w akwarystyce miałem gdzieś koło 20-sto letnią. Jako wczesny nastolatek miałem zbiornik ok 70l ogólny.

Przygotowując się do założenia obecnego zbiornika sporo poczytałem i stwierdzam, że się sporo pozmieniało od tego czasu... rynek akwarystyczny się rozwinął że ho ho!!! Obecnie czuję się jakbym zaczynał niemal od zera.

A teraz kilka słów o akwarium

[54l] 60x30x30 - ogólne

temp 24`C

oświetlenie 2x11W (6500K, 8000K dorzucone wczoraj)

filtr Aquael Pat Mini

parametrów wody nie badam... za jakiś czas pewnie zacznę badać

obsada:

6x Danio pręgowane

2x Kirysek (pstry i spiżowy)

2x gurami

1x zbrojnik niebieski

1x bojownik syjamski

1x molinezja ostrousta

1x zabka

flora:

nie znam się... kupiłem teoretycznie najłatwiejsze w uprawie :)

nawożone Tetra Plant - PlantaMin

Kilka fotek akwarium:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Co do obsady to niestety wiem że najszczęśliwsza nie jest. Jednak to spadek po prezencie urodzinowym jaki synek dostał w 15l kuli... widząc jak się męczą kupiłem na początek 54l i rybki przeniosłem.

Sukcesywnie obsada będzie zmieniana.

Co do roślin to faktycznie ten "koper" strasznie się rozrósł przez 2 tygodnie - trzeba go przetrzebić... inne roślinki już wypuszczają nowe liście i mam nadzieję, że się rozrosną i je rozsadzę.

Co do obsady to niestety wiem że najszczęśliwsza nie jest. Jednak to spadek po prezencie urodzinowym jaki synek dostał w 15l kuli... widząc jak się męczą kupiłem na początek 54l i rybki przeniosłem.

Sukcesywnie obsada będzie zmieniana.

Rozumiem, zawsze to lepsze niż kula ale faktycznie niedługo trzeba będzie rybki wymienić jeżeli nie planujesz większego akwarium.

Na pewno pomożemy w doborze nowej obsady