Skocz do zawartości

57l 65x22x40 obsada


Baus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako że jestem początkującym akwarystą chciałbym się poradzić bardziej doświadczonych kolegów co do obsady mojego skromnego akwarium. Wymiary mojego zbiorniczka to 65x22x40 chciałbym mieć w nim następujące rybki:

20 neonków innesa

3-4 bojowniki (1+2) / (1+3)

4-5 kirysów panda bądź spiżowych

 

Proszę o ocenę wybranej przeze mnie obsady i o ewentualne korekty/rady.

 

 

Pozdrawiam Baus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jako że jestem początkującym akwarystą chciałbym się poradzić bardziej doświadczonych kolegów co do obsady mojego skromnego akwarium. Wymiary mojego zbiorniczka to 65x22x40 chciałbym mieć w nim następujące rybki:

20 neonków innesa

3-4 bojowniki (1+2) / (1+3)

4-5 kirysów panda bądź spiżowych

 

Proszę o ocenę wybranej przeze mnie obsady i o ewentualne korekty/rady.

 

 

Pozdrawiam Baus

10-15x neon innesa

1x bojownik

6x kirysek panda

mogą być jeszcze ślimaki i krewetki

 

Harem bojownika możesz zrobić, ale tylko w porządnie zarośniętym akwarium. Jeśli twoją roślinność ciężko określić dżunglą to się nie decyduj na zakup samic. Będą ciągłe utarczki i podgryzanie płetw, takie ryby nie wyglądają ładnie, a rany mogą źle się goić. Miałam 3 bojki w 80l z dużą ilością roślin, a mimo to jedna z haremu wykazywała sporą agresję w stosunku do mniejszej samicy, samcowi też się czasem dostało. Bojki to samotniki, najlepiej mieć tylko samego samca, zwłaszcza w litrażu takim jak twój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delikatnie zmniejszyłbym wedy ilość neonów.

W ogóle bez tego dałbym Neonów 10 sztuk. Akwarium nie jest za bardzo szerokie, a Ramirezy bym odpuścił przy tej szerokości.

Jeżeli dostaniesz możesz pomyśleć o Proporczykowcach z Kap Lopez 1+2. Piękne ryby ;)

Do tego co proponowali ci wcześniej może być też Platka 1+2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach