Skocz do zawartości

powracająca choroba


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Zaczne od tego, że akwarium mam bardzo krótko, i nie znam się za bardzo na rybkach.

Otóz...Ciągle prześladuje mnie choroba...prawdopodobnie pleśniawka..Rybki mają biały nalot(kropki) , ich ruchy ciężko opisać..z jednej strony jakby nerwowo ruszały 'ciałem',ale są w miejscu. Nie było mnie w domu (akwarium jest u rodzicow w domu) przez 3 tygodnie i jak wróciłam,zastałam zupełnie nowe ryby, ponieważ tamte pozdychały. :cry:

Myślałam,że już nowych ryb nic nie zaatakuje,ale się myliłam. Dwie zdechły i objawy były takie same jak poprzednio.

Dostałam od znajomej tydzien temu 3 rybki, dziś przyjechałam do domu i znowu to samo..jedna chora...Za każdym razem ojciec starał się je leczyć, zabierał z akwarium... :cry:

Proszę, pomóżcie mi, bo już nie mam sił się martwić...W zoologicznym mówiono mi, że woda w akwarium powinna mniec 24-25 stopni..Nie mam pojęcia, gdzie popełniam błąd.

Z góry dziękuję za pomoc!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz, jaką masz temperaturę wody, czy rybki się ocierają? Czy są chude? Czy normalnie jedzą? Białe kropki wskazywałyby na ospę - dobra jest zieleń malachitowa lub Sera Costapur. Z kolei takie same jak opisane przez Ciebie dziwne ruchy zaobserwowałam u niektórych ryb u mojego znajomego, ale one chudły i chowały się po kątach - u niego może być tragiczna woda, u Ciebie...może też? Nawracająca choroba może być skutkiem nieprawidłowego leczenia...albo nieodpowiednich warunków wody, może zbyt niska temperatura?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie czekałaś , nie czytałaś . To teraz oddaj ryby poczytaj, poczekaj i wtedy dokup odpowiednia obsadę. Lub zmień akwarium na większe w 20 l nie poszalejesz. No to jak masz taki dobry filtr który mocz wyłapuje po powiedz jaki, też se taki kupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach