Skocz do zawartości

akwarium pionowe


z_elek2511
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jestem nowicjuszem w kwestii akwarystyki jednak planuję zakup akwarium pionowego (taki stojący słup wody) wymiary jakie by mnie interesowały to 180cm wysokości 70 cm szerokości i 15cm głębokości. w akwarium tym zamierzam trzymać jedynie roślinki od taka sobie żywa dekoracja. I ot to pojawia się mój problem bo w kontakcie z kilkoma producentami rozbieżność na temat grubości szyby wach się od 8 do 30mm. a jak wiadomo co za tym idzie i koszty i waga takiego kolosa :shock: . Może ktoś miał już do czynienia z takim zbiornikiem i może mi pomóc?? Dziękuje za odp. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez urazy ale prosiłem o informacje na temat budowy, a nie o opinie....

hmm... z takim akwa może być problem - ja osobiście proponowałbym Ci dwa zbiorniki 80cm umieszczone jeden nad drugim. pomiędzy nimi zrobiłbym drewnianą obudowę zasłaniając górę dolnego akwarium oraz dół górnego.

Przy odpowiednim rozmieszczeniu roślin da to efekt wysokiego akwa.

 

jeśli chcesz zrobić tak wysokie akwarium to nie szczędź na grubości szyby - chociaż przy 15cm szerokości bocznej 30mm to raczej przesada.

Z drugiej strony jeśli chcesz mieć w tym same rośliny to proponuję założyć wiwarium, a nie akwarium

efekt równie ładny, a zbiornik możesz zrobić z plexi dodatkowo z otworami wentylacyjnymi

coś na wzór takiego:

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to 180cm wysokości

Skuteczność świetlówek jest do ok 50-60cm głębokości.

Lamp HQI nie widziałem w baniakach głębszych niż metr.