Skocz do zawartości

proszę o pomoc!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wszystkich bardzo serdecznie, jestem pierwszy raz na forum i potrzebuję fachowej porady.

Mianowicie od kilku dni dostałam powiedzmy w spadku akwarium z rybami. Osoba, która wcześniej się tym zajmowało już nie jest w stanie tego robić, zajmę się tymi rybkami z chęcią ale niestety nie mam doświadczenia, a chciałabym stworzyć im najlepsze warunki, wydaje mi się, że tych ryb jest o wiele za dużo jak na te akwarium, a mianowicie:

60l

obsada (głównie żyworódki)

6 gupików + 1 malusieńki gupik (3samce i 3 samiczki)dwie są na pewno kotne)

2 mieczyki parka

3 platki na moje oko 2 samce i 1 samica

2 danio takie różowe

2 molinezje black parka

4 żaby

1 glonojad

i jeszcze 2 rybki ale nie mam pojęcia co to jest kolega mi mówił, że to jakieś ryby farbowane chemicznie tetra color czy coś takiego.

 

poza tym:

filtr wewnętrzny z napowietrzaczem AQUA SZUT JUNIOR 500

grzałka z termostatem HIGH CLASS 75W

filtr i grzałka jeszcze na gwarancji

poza tym dużo żywych roślinek 14 rodzai

łupinka z kokosa, 3 patyczki bambusowe i żwir.

Wodę mam dobrą tzn nie chlorowaną z własnej studni, 2 miesiące temu były robione testy w wody i było wszystko w porządku.

 

Mam w planach zakup 240l akwarium ale dopiero za miesiąc, nie wiem czy te ryby wytrzymają w tym małym akwarium jeszcze miesiąc, co proponujecie?, co zmienić, jakie rybki dokupić do tego 240l akwarium? i na co zwrócić uwagę , może jaki filtr jest godny polecenia, jeszcze jakby mi ktoś wytłumaczył różnicę między filtrem wewnętrznym a zewnętrznym? który lepszy?w ogóle czy te gatunki ryb mogą być razem trzymane?

Z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach