Jump to content

Czy to parka ramirezek ?

Recommended Posts

Witam ! Kupiłem dziś ramirezki :-) sprzedawca twierdził że to parka, czy ktoś może potwierdzić ? Wybaczcie jeśli śmieszne pytanie ale jestem początkujący :-) w wyszukiwarce szukałem jak się rozpoznaje, ale jak to mi pasuje to to nie... koś zerknie na fotkę ?

Wątpię, że sprzedawca mówił prawdę. Parka najczęściej sama się dobiera. Z tego co wiem, to najlepiej kupić ok. 2-3 samce i 2-3 samice. Po krótkim czasie powstanie jedna parka. Wtedy zostawiamy tą parkę, a resztę oddajemy. Nawet jeśli twoje nie są parką, to jeśli w zbiorniku będą dobre warunki, to powinny się związać. Co do samych ryb: Ta po lewej to raczej samica. Jakaś słabo wybarwiona.

Ten po prawej to samczyk, ale czy ta druga to samica to nie wiem. Są jeszcze dość małe.

Wpuść je do akwarium niech spokojnie popływają i wtedy może będzie łatwiej to określić.

Możliwe, że wcześniej dobiorą się a parę niż ktoś określi czy to samiec czy samica.

Jedna jest strasznie blada. Ile cm mają rybcie ??

Daj fotki rybek jak pływają w akwarium , ponieważ wtedy u samicy jest widoczny czerwony brzuch . Bo nie jest zestresowana .

Pozdrawiam

Witam ! Rybki mają ok. 2.5cm druga trochę więcej. Pływają sobie od rana przeważnie oddzielnie ale jak się spotkają to nie ma konfliktu :-) Barwy mają takie jak miały ta jedna jest dużo bladsza, w sklepie gdzie kupiłem pływało ich ok.30 i połowa była blada tak jak u mnie jedna. Poniżej fotki trochę może lepsze :-)

No ten wybarwiony to na 90% samiec, a ta bladziutka to raczej samica. Jak na razie ciężko stwierdzić, bo są małe i kształty płetw oraz ubarwienie jest prawie identyczne. Dziwne jest to, że ta słabo wybarwiona rybka ma poziomy pasek wzdłuż ciała, a zazwyczaj ramirezy mają kilka pionowych. :shock:

Osobnik B - piękny samczyk.

A - czy to nie jakiś inny gatunek? Jakaś odmiana?

Sam posiadam parę Ramirezów i te twoje nijak są podobne do moich.