Jump to content

Jakie to sumiki ?


Recommended Posts

Witam. Wydaje mi się , że ten ciemny to Agamyxis pectinifrons , a ten drugi to Giętkoząb malawajski , ale proszę o waszą ocenę. Podajcie też parę info na temat tych ryb . Wiem że są denne więc potrzebują dużego dna ( tylko jak dużego?) .

post-8407-13685166629295_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za tego pierwszego . Co do drugiego to nie pomogłeś mi stwierdzając , że jest do synodontis=giętkoząb bo tyle to wiedziałem , chodzi mi o dokładny gatunek. I proszę jeszcze napisać czy są agresywne i czy szybko rosną . Co do tego pierwszego to prawda, że on urośnie do >20 cm? Czy może w akwariach rośnie mniejszy?

Link to comment
Share on other sites

Wątpię , raczej ma małe płetwy z porównaniu z tym : http://pl.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 0311125641

Bo ten ma oklapniętą :D , mój też nie ma za dużej , jak na moje zależy od wielkości.
Giętkoząb wielkopłetwy w dzień się chowa ,dlatego powinieneś mu zrobić kryjówkę ,je płatki ,ale chętniej ochotkę ,aktywny w nocy ,dorasta do 25cm i powinien mieć dużej wielkości akwarium ( 250l ).
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za info co do wielkopłetwego . Jednak jeszcze poczekam co powiedzą inni na temat mojego sumika i jego gatunku .

Bo jak na moje to Giętkoząb malawajski jest troszkę jaśniejszy ,ale nie mam 100-procentowej pewności ,ale napewno to jest albo Giętkoząb malawajski albo wielkopłetwy.
Link to comment
Share on other sites

Krufka, weź nie pisz głupot, bo wiekszość Twoich postów nic nie wnoszą do tematów...

 

1 rybka to zdecydowanie Platydoras costatus, a co ciekawe ryba ta nie jest tak łatwo do znalezienia w polsce w porównaniu do P. armatulusa, którego pasy nachodzą aż na łebek.

 

Ryba druga to na pewno nie jest Synodontis erupterus (wielkopłetwy). JA typuje malawijskiego, ale prawdopodobnie bedzie to hybryda, która nie bedzie opisana naukowo.

Link to comment
Share on other sites

z tym jest lipa i wiem o tym . To było tak , przypadkowo znalazłem się u gościa , który zmieniał całkowicie obsadę w swoim 60l baniaku i chciał wywalić te ryby do kibla ( w obrębie 50km od mojego miejsca zamieszkania jest wiele akwarystycznych sklepów jednak w żadnym nie chcą przyjmować ryb a nie nikt nie będzie dawał 100zł na paliwo na cel szukania odpowiedniego sklepu , a już na pewno nie ja , bo ryby do mnie nie należały) tak więc uchroniłem je od kibelka i wziąłem do swojego 112l akwa . Wiem , że i tak jest lipa ale przynajmniej teraz mają 2x większe akwa , mają kryjówki i dobre małe kamyczki jako dno . Nie wiem co z nimi zrobie w przyszłości , póki jeszcze są małe to ok ale pózniej będzie kłopot , może w miedzy czasie ktoś kogo znam założy większe akwa to dostanie ryby. To są jedyne ryby denne jakie mam aktualnie .Proszę o nie spamowanie o tym ze jestem sadysta itd ... nie nabijajcie sobie w ten sposób postów bo i tak wiem , że nie mam dobrych warunków na te ryby.

Link to comment
Share on other sites

Wielkie dzięki Pley. Fajnie wiedzieć , że ma się rybę mało popularną. Sądzisz , że urośnie ona aż do 24 cm tak ja to na wikipedi piszą ?

20cm może mieć, ale 24 to już okazy wylawiane w naturze :P

 

112L to nie aż tak mało w porównaniu do 50L, a to, że uchroniłeś ryby od śmierci w kiblu świadczy o Twoim podejsciu- NIE JESTEŚ SADYSTA! Zbiornik nie jest optymalnym zbiornikiem dla tych ryb (mam na myśli głównie synodontisa), ale wiem, że bedziesz się starać, by ryby miały jak najlepszy domek.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...