Skocz do zawartości

Akwarium 200L - proszę o rady


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

w temacie akwarystycznym jestem laikiem i proszę o pomoc :)

Tydzień temu założyłam akwarium 200L, wymiary 100x50x40. Podłoże warstwowe, na spodzie piasek (zalany odżywką do roślin - nie pamiętam nazwy...), wyżej nieco grubszy piasek, wyżej żwirek średniej grubości, na samej górze żwirek nieco większy ale w małej ilości, wrzucony dla efektu kamyczków. Rośliny sztuk 6 (nazw nie pamiętam, ale jeśli to ważne to spróbuję je odnaleźć na necie), zatopiony statek, gliniany wazonik oraz kilka muszli (nie jestem pewna czy nie zaszkodzą rybkom), korzeń.

Mam w nim 2 grzałki 150W, jeden filtr Turbo Filter 650 (Aquael), napowietrzacz.

Mam w nim już 2 glonojady (chyba glonojady niebieskie) - pozostałość po starym akwarium.

 

Na razie czekam aż woda się ustabilizuje, nie zakupiłam jeszcze zestawu potrzebnych mierników wody, ale może uda się kupić w weekend.

Nieco mnie martwi że woda jest jeszcze nieco mętna, jedna roślinka zaczyna dziwnie wyglądać - proszę o poradę jakie testy mam zrobić i jak złe wartości wody korygować.

Czy taki filtr jaki mam będzie wystarczający? Czy mam zainwestować w coś innego lub ew. w drugi filtr?

 

Kolejną rzeczą jest to jakie rybki mam zamiar tam umieścić i tu również proszę o pomoc.

Wykombinowałam sobie taki zestaw:

- gurami plamiste (1+3)

- gurami mozaikowe (1+3)

- molinezja (6 szt)

- neonki lub danio (30 szt)

- kiryski (6 szt.)

 

Taki zestaw wydaje mi się dość ładny wizualnie, niestety nie wiem co i jak z agresywnością rybek i czy w ogóle taki zestaw do siebie pasuje.

 

Będę wdzięczna za wszelkie rady i pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od początku:)

 

"Podłoże warstwowe, na spodzie piasek (zalany odżywką do roślin - nie pamiętam nazwy...), wyżej nieco grubszy piasek, wyżej żwirek średniej grubości, na samej górze żwirek nieco większy ale w małej ilości, wrzucony dla efektu kamyczków" -