Skocz do zawartości

Ikra karasia


myangel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam dwa karasie złote rybki kupione dla corci - są w 60l akwarium. Jestem amatorka jesli chodzi o ten temat wiec prosze o wyrozumialosc - sprzedawca mowil, ze to 2 samce. Nagle jeden samiec zrobil sie mocno gruby a drugi zaczal go gonic, poczytałam troche i oczywiscie okazało sie, ze karasie są w okresie godowym - a podobno tarło nie może się odbyć w akwarium, ze sie to rzadko zdarza (to prawda??). Mam w akwarium jedna roslinke, nie wiem jak sie nazywa. Dzis rano zobaczyłam ikre w akwarium, porozrzucana wszedzie - nie mam szans wyjecia jej, nie wiem czy jest zaplodniona nie wiem jak to rozpoznac. co robic? Ponadto samica jakas jest lekko osowiała, tak mi sie wydaje, "siedzi" przy dnie... prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze i najważniejsze - karasie potrzebują większego akwarium. Szybko urosną.

Po drugie - co do tarcia się w akwarium, to spotkałem się z tym już kilka razy, nie wiem czy to aż takie rzadkie wydarzenie. Złożenie ikry to jedno, wyklucie się narybku i późniejsze jego wychowanie to drugie. Z tego co zaobserwowałem to ryby zjadają ikrę grzebiąc w akwarium i robią niezły bajzel.

 

 

Opisz swoje akwarium. Temperatura, filtracja....itd.

W Przypadku wszystkich karasi bardzo ważna jest filtracja i podmiany wody. Powinna być duża nadfiltracja bo karasie mocno brudzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akwarium mam Juwel rekord60 z fabrycznym wyposazeniem, temperatura 24-25 stopni naturalna nie podgrzewam bo mysle, ze taka jest ok. Wiem, ze jesli cos z tej ikry sie wykluje nie zatrzymam rybek. Czesc ikry została zjedzona, część samiec chce zjeśc ale nie może bo mocno przyklejona. Woda nie jest mocno brudna, jakoś jak miałam welonki kiedyś bardziej brudziły, te nie robią specjalnego syfu, raczej kulturalnie się zachowują. ;) Słyszałam, że dla jednego karasia to 40l, wiec 60 na dwa to za mało?