Skocz do zawartości

Pył w wodzie.


Domownik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jako że, jestem początkującym akwarystą i chyba zastosowałem wszystkie znane mi sposoby domowe na walke z tym czymś( bezskutecznie ) zwracam się o pomoc do grona bardziej doświadczonych ...

 

Zbiornik: 60x30x30 54l

Oświetlenie: 2x24w (grolux+aquastar)

Filtracja: Mini kani 120 (ceramika+zeolit+zeolit+gąbka+szmatka z mikrofibry)

Nawożenie: co2 (bimbrownia), pgc 2ml dziennie, pg k+ 2 ml dziennie

Podłoże: jbl basic (1 worek) + piasek kwarcowy 6-8 l

Rośliny: eleocharis acicularis ,alternanthera reineckii, nurzaniec (szeroki i drobny)

Parametry zbiornika: znane tylko ph :6,5 i temp 26c +-1c

Ozdoby: kawałek gałęzi z lasu liściastego

Obsada: 13x neon inessa,1+1 bojownik syjamski, 4x amano +4 red cherry

Na pierwszym zdjęciu widać taki meszek i wydaje mi się właśnie że to jest mój największy wróg gdyż mam wrażenie że gnije po jakimś czasie powodując zmętnienie wody i zapychanie filtra.

 

ostatnio kiedy juz nie dałem rady nerwowo i wyczyściłem filtr (1 miesiąc od wstawienie do akwarium) wylałem z kubełka duzo takiej brązowo bordowej mazi była wszędzie i przeciekła aż przez gąbkę (ostatnia w kolejności) ... pływało tego pełno w akwarium... drobny ruch kubełka powodował od razu chmurę brązowego pyłu w wodzie.... po wyczyszczeniu filtra (wypłukaniu zeolitu i gąbki w kranówce, ceramiki nie ruszałem) było jakby lepiej ale pleśń na korzeniu pojawiała się z dnia na dzień co ja odmulałem to jutro znów była... teraz mam tego pełno także w wężach, a w wodzie znowu zaczynają się pojawiać drobinki pyłu widoczne gołym okiem... czyściłem znowu filtr ok tydzień temu.

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

okrzemki na wykończeniu (krewetki red chery załatwiają sprawę

Dołączona grafika

 

a to tylko przytulik :)

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach