Skocz do zawartości

Pomocy moje piękne akwarium marnieje


Wyrzy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko zaczęło się dziś rano podczas karmienia rybek :( na powierzchni wody pojawiła się plama już o nią pytałem w innym dziale i uzyskałem odpowiedź jest to "film białkowy" okazało się że jego powodem było to że deszczownia była pod wodą już to zmieniłem i ładnie się to usuwa ale gdy spuszczałem trochę wody bliżej się przyjrzałem i zauważyłem że szyba jest brudna okazało się że nie jest brudna a są to glony :o przetarłem je palcem i wtedy już byłem pewien na palcu zostało jakby coś zielono/brązowego. Glony te są osadzone tylko na przedniej szybie akwarium, ale tylko na pewnym jej fragmencie za pewne dla tego że jeszcze nie mam rolety w oknie i tak mi się zdawało że troche w ten kąt gdzie stoi akwa może dochodzić słońce. Jestem jeszcze początkujący więc proszę o wyrozumiałość, jak mogę się dowiedzieć co to za glony i jak z nimi walczyć? trochę już czytałem na forum ale żaden opis nie pasuje do tych moich. Dodam że w sobote robiłem pierwszą podmianę wody ok. 15% bo akwarium jest dosyć nowe i mam wrażenie że od tego to wszystko się zaczęło... Z góry dziękuję za pomoc i powiedzcie może jakie informacje o moim zbiorniku są wam potrzebne do rozpoznania moich glonów puki jeszcze nie są duże i aż tak widoczne :help:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może jutro w dzień uda mi się zrobić takie żeby coś było widać

180l narożne profilowane

obsada: 2 piskorki, 3 glonojady( w tym 1 cudaczek), 2 molinezje, 2 coś mieczyko podobne, 4 gupiki, 2 takie żółte( to chyba żółtaczki indyjskie), 10 neonów, 2 podobne bardzo do gurami ale to nie gurami

filtr: aquael unimax 250 professional

oświetlenie nie wiem takie co dali w zestawie firmowe aquaela 2 świetlówki chyba po 50W, nie nawoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach