Skocz do zawartości

Pytanie o muszlowce - obsada


tom_kow
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jestem początkującym akwarystą poza przygodami w młodości z gupikami i mieczykami.

 

Mam akwarium 60L i chciałem mieć pyszczaki. Dobrze, że się opamiętałem bo po przeczytaniu jakiegokolwiek artykułu na ten temat wszędzie pisało, że powinienem mieć minimum x2 litraż. Przeglądając stronki www spotkałem się z muszlowcami i myślę , ze przy moim skromnym akwarium to dobry kompromis.

 

Na wyposażeniu mam standardowy osprzęt + dekoracje czyli na dno posiadam piasek kwarcowy, trochę wapieni muszlowych, wapienie filipińskie, 1 wapień drążony.

Biorąc pod uwagę, że te ryby muszą mieć muszle, pomyślałem o kilku muszlach winniczka i 2 niewielki pąkle. Co do jakiś roślin to nie mam pomysłu i pojęcia.

 

Chciałbym trzymać 2 parki jakichkolwiek muszlowców - proszę o porady czy mogę tak zarybić akwarium (przedzielę ja na 2 strefy jakimś wapieniem), jakie rośliny mogłyby się nadać, aczkolwiek nie chcę ich mieć dużo. I czy warto mieć (i czy można) w takim akwarium glonojady ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych glonojadów. Rośliny Ci nie są potrzebne. Nie dawałbym żadnych kamieni. Całe dno wysłać muszlami winniczków (będzie naturalnie). Wybierz sobie gatunek:

Lamprologus meleagris

Lamprologus ocellatus

Lamprologus ornatipinnis

Lamprologus signatus

Lamprologus speciosus

Lamprologus stappersi

Neolamprologus brevis

Neolamprologus multifasciatus

Neolamprologus similis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik