Skocz do zawartości

[54l] Ogólniak początkującego


sayeeeda
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po raz pierwszy na tym forum, mimo iż od dawna sobie biernie w nim uczestniczę ;) Od prawie dwóch lat nosiłam się z zamiarem założenia akwarium i w końcu postawiłam mały baniak ale jako, że jestem zupełnie początkująca to być może nie wszystko jest tak jak powinno 8-)

 

 

:arrow: specyfika zbiornika

wymiary: 60x30x30, czyli 54 litry

oświetlenie: 2x14 W Philips 6500K + odbłyśniki z folii (póki co zwykłe żarówki energooszczędne, tak jakoś wyszło :zamieszany: )

filtracja: kaskada Aquael FZN-2

grzałka: Elite 50 W

podłoże: czarny bazalt + aquaclay ground 'stare dno'

Co2:brak, ale zaczynam czytać o bimbrowni :mrgreen:

nawożenie:

- na chwilę obecną, czyli jakoś od tygodnia mam mikro+makro Akwan basic + z netu, ale planuje kupić samo mikro i pobawic sie solami 8-)

- od początku 1 ml Easy Carbo

 

:arrow:flora

taiwan moss, phoenix moss, christmass moss

echinodorus latifolius

ceratopteris siliquosa

eleocharis parvulus

cryptocoryne balansae

hygrophilia polysperma

microsorum narrow

hottonia inflata

 

:arrow:fauna

samiec ramireza (póki co mam problem ze znalezieniem mu partnerki)

13 x neon inessa

6 x otosek

5 x krewetka amano (było 6 ale jedna padła)

 

Czas na zdjęcia - niestety mój aparat to typowy antyk i jakością zdjęć nie grzeszy. Musicie mi również wybaczyć brudne szyby na niektórych zdjęciach ale część była robiona dawno i niespodziewanie. :mrgreen::mrgreen:

Zbiornik został zalany w połowie sierpnia i aktualnie ma ok 2 miesięcy jednak dopiero od tygodnia zaczęłam nawozić toteż rośliny nie szaleją :x Po drodze oczywiście napadły mnie okrzemki i glony nitkowate (chyba).

Akwarium już zdążyło przejść zmiany dlatego wrzucam parę fotek z tego okresu.