Skocz do zawartości

Oświetlenie a glony


adrianryc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jestem początkujący na forum a mam pytanie czy oświetlenie może wpływać na zwiększenie rozwoju glonów,pojawiają się u mnie na szybie zielone już są widoczne po ok 5 dniach od wyczyszczenia,mam też problem z glonami o nazwie krasnorosty pojawiającymi się obficie na roślinach.Za podpowiedzi z góry bardzo dziękuje

 

Mój zbiornik to 240 litrów.

Oświetlenie:

T8 2 x 30W:

-OPTI PLANT

-AQUA GLO

T5 2 x 54W:

-ActiViva Natural

-Aqua Medic

Czas świecenia 9h/dobę

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas świecenia ma wpływ.9h to nie jest długo,więc raczej inna jest przyczyna powstawania glonów.Światło masz mocne,nawet przy 9-cio godzinnym systemie świecenia,jeśli nie masz w akwarium dużej ilości roślin szybko rosnących może to być jedna z przyczyn.O glonach i walce z nimi było tu sporo.

-Jak długo akwarium funkcjonuje?

-Czy nawozisz?

-Parametry wody(testy)?

-Obsada,karmienie?

-CO2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro uważasz, że wiesz co masz w akwarium... no to polecam; częstsze (i większe) podmiany, ręczne pozbywanie się części glonów, zmniejszenie ilości stosowanych odzywek dla roślin, mniejsze dokarmianie ryb, częstsze i dokładniejsze czyszczenie dna, nie przerybianie zbiornika, filtr, z w miarę delikatnym przepływem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Roślin jest 6 sztuk,3 kryptokoryny,3 nurzańce.

Podmiany wody i czyszczenie dna co tydzień lub dwa, bo ryby są spore i bardzo brudzą.

Obsada to:

-4 x pielęgnice papuzie

-2 x pielęgnice niebieskołuskie

-1x tilapia mozambijska

-1 x duch amozoński

-2 x bocja wspaniała

-3 x glonojad.

 

Nie nawoże Co2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość