Skocz do zawartości

Jakie rośliny?


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem początkująca. Chociaż już wiem troszkę, bo czytam na okrągło o rybach i akwarystyce(przeczytałam już chyba2, czy 3 książki i pełno na necie-ale to nie to samo, co mieć styczność już z żywym stworzeniem). Za pewien niedługi czas będę miała akwarium 200l. Jak już wspomniałam jestem początkująca... Więc prosiłabym o wymienienie mi roślin, prostych w hodowli.

(sama znam Moczarki, Kabomby i Nurzańce... Znam też nazwę Żabienice... ale nic mi to w sumie nie mówi. Proszę o wymianę roślin łatwych w hodowli, zdjęcia, oraz opis i ew. linki. [wymienione wyżej też miło widziane-Nurzaniec, Kabomby, Moczarki, Żabienice])

Dziękuję z Góry;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nurzańce to bajka przy każdym oświetleniu - śmialo moge polecic. Rosą w miare szybko i maja male wymagania. świetnie nadaja sie na tył akwarium oraz na rogi. Śrubowy warto wyeksponowac czyli posadzić przed zwyklym tak aby mozna bylo podziwiac jego urode :)

Poza tym anubiasy - wymagania: woda, naturalny rybi nawóz i troche światła. Rosna bardzo powoli ale za to sa twarde, wytrzymale i przepiekne. Przy standardowym oświetleniu pieknie rozrosla mi sie jedna gałazka nadwodki wąskolistnej - podzieliłam ja juz na kilka szczepak ktore kłada sie na lustrze wody tak ladnie rosna, czesc oddalam :) Poza tym moje wymarzone microzorium :) Czekam na szczepki od znajomego - piekna roslina, nie ma duzych wymagan, mozna ja przywiazac do korzenia w ktory sie wrosnie - cudo :D Mech jawajski rownież przytwierdzony do korzenia daje przepiekny efekt - wymagania swietlne male. Żabienice w zależnosci od gatunku roznie sie trzymaja. Polecane jest dobre oswietlenie. Do takiego duzego baniaka jak twoj polecam goraco kolejna rosline, ktorej piekny wzrost obserwuje u siebie - kryptokoryne aponogetonolistna. Wspaniala roslina na tyl i boki akwarium. Daje cien rybkom lubiacym mniejsze oswietlenie i bardzo ladnie sie prezentuje. Oto linki:

Nurzaniec