Skocz do zawartości

Narybek Molinezji - Porady


m2t41x
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jak w tytule Tematu zamierzam mówić na temat narybku molinezji, dokładnie o małych dopiero urodzonych rybkach;) W internecie nie ma za dużo informacji na ten temat wiec postanowiłem garstkę swojej wiedzy przelać na to forum. Na początku chciałbym uprzedzić wszystkich iż jestem młodym, początkującym akwarystą i w niektorych kwestiach mogę się mylić. Prosze o wyrozumiałość.

 

Dołączona grafika

 

 

Przygotowanie dodatkowego zbiornika do porodu:

 

Wyróżniamy dwa sposoby:

 

1. Macierzyste akwarium do ktorego wkładamy kotnik.

2. Osobny zbiornik.

 

Przy pierwszym sposobie nie musimy myslec o odpowiednich warunkach, lub dotyczace temperatury albo odpowiedniego natlenienia. Lecz gdy nie posiadamy kotnika a mamy osobny zbiornik warto zadbac o odpowiednie parametry.

 

Młody narybek potrzebuje czystej wody najlepiej zaczerpnietej z drugiego zbiornika wzbogaconego w mikro elementy i bakterie. Podłoże powinno być czyste bez zbędnych kamieni, piasku badz ozdób.

 

Na temat utleniania wody znalazłem ciekawą informacje wkładając "Filtr Wewnetrzny" jak i "Zewnetrzny" bedziemy mogli obawiać sie że młode zostaną wciągniete do środka w tym celu można założyć na nasz filtr damska Pończoche oraz zmniejszyć obroty. Temperatura dla narybku powinna byc podobna do temperatury dorosłych osobników czyli od 23 do 28 C. Młode sa wrażliwe na niską i zmienną temperaturę wody.

 

Co do oświetlenia tutaj nie znalazłem żadnej informacji lecz po obserwacji młodych można zauwarzyć że powoli oswajaja się ze światem i nie potrzebuja tak częstego naświetlania.

 

 

 

Kilka rzeczy o żywieniu: