Skocz do zawartości

Kłopoty z błędnikiem ? Pomocy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , jestem początkującym akwarystą. Rybki w akwarium mam 2 miesiące. Przed wpuszczeniem owych rybek do akwarium (120 L) , woda odstała ok.1,5 miesiąca.Filtr działa 24 na dobe. Temp.wody to ok.22-26 st.C. Mam kilka roślinek , na dnie żwirek.Obsada : 2 glonojady,7 neonków,3 molinezje,skalar,2 sumy rekinie,kosiarka,3 kirysy,mieczyk.Wodę podmieniam co 2tyg. ok.20% całości. Ryby karmie 2 razy dziennie :rano - pokarm płatkowy , suchy , a na wieczór granulat.

 

Opiszę mój problem: samiec molinezji padł mi wczoraj . Okoliczności : słaby apetyt, przebywanie jak nie na dnie , to tuż przy jego powierzchni.Wczoraj nastąpiła kulminacja jego męczarni : kiedy próbował pływać , kręcił się wokół własnej osi i się obracał, po czym opadał na dno i ciężko oddychał. Co mu dolegało? czy inne ryby są zagrozone ?

 

Na razie , póki co inne ryby mają się dobrze. Muszę dodać , że jakieś 2 tyg. temu miałem prętnika .Teraz już wiem , że to ryba stadna , wtedy nie wiedziałem.On padł mi podobnie jak ten samiec molinezji.Nie potrafił pływać , kręcił się wokół własnej osi az w końcu padł. Proszę o pomoc , jak ewentualnie temu zapobiegać.Co poprawić , a co nie . Z góry dzieki ... :help:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obsada : 2 glonojady,7 neonków,3 molinezje,skalar,2 sumy rekinie,kosiarka,3 kirysy,mieczyk.Wodę podmieniam co 2tyg. ok.20%

Jakie glonojady?

Sumy i skalary do oddania.

Kiryski i kosiarki to rybki stadne! Dokup jeszcze kilka kirysków... a kosiarki rosną za duże jak na Twój litraż, więc też do oddania.

Mieczyki trzyma się w haremach 1+2 bądź 1+3. Tak samo jak i molinezje 1+3.

Kolego obsadę masz jednym słowem fatalną!

 

Jak dla mnie choroba, którą starasz się opisać to kostioza.

Jakie masz parametry w akwarium? Ile stopni? Jakie PH itp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew.