Skocz do zawartości

Obsada akwarium 250 l. Potrzebne opinie znawców.


spike7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. mam zamiar założyć akwarium towarzyskie 250 l 100x50x50. Zamówiłem już akwarium razem z całym sprzętem. Obsadę też mam już mniej więcej wybraną. Nie jestem amatorem, miałem już kilka akwarium ale jestem otwarty na wszelkie uwagi i wskazówki:)

 

Akwarium 250l 100:50:50

filtr zewnętrzny kubełkowy 1400l/h z lampą UV-C HW-303B

Oświetlenie 2x30W(opti natural +opti plant)

 

Obsada opiera się głównie na rybach labiryntowych, których jestem wielkim fanem.

 

2x Gurami drobnołuski

2x Gurami dwuplamisty

2x Gurami mozaikowy

2x skalary

1x zbrojnik

1x bojownik

10 max 15 neonków innesa

3-4 molinezje ostrouste

chciałbym również 3 bocje wspaniałe, jednak chce uniknąć przerybienia dlatego zrezygnowałbym z molinezji i ograniczył liczbę neonków. Zdaje sobie sprawę, że bocje potrzebują bardzo dużego akwarium.

Mam kilka pytań:

 

Wiem, że gurami powinno trzymać się przynajmniej parami, ale czy gurami innych gatunków tworzą razem stado? tzn nie byłoby problemu gdybym trzymał tylko jednego drobnołuskiego, 2 dwuplamiste, jednego mozaikowego i np. dorzucił 2 prętniki karłowate?

 

Jedyny kłopot mam z doborem flory. Przeczytałem bardzo dużo na temat roślinek ale sama teoria nie wystarczy:). Chce wybrać roślinki proste w utrzymaniu, nie chce akwarium w stylu holenderskim, nie mam wiedzy i czasu na pielęgnacje roślin, ale też nie chciałbym akwarium z małą liczbą roślinek. Macie jakieś propozycje na temat liczby roślin w 250l? tak, żeby nie było za dużo ale też nie za mało:)

 

Mam też pytanie na temat filtracji czy przy tym filtrze, który chce kupić konieczne jest dodatkowe napowietrzanie, filtr posiada deszczownie wg. mnie dodatkowe napowietrzanie jest zbędne, jak myślicie?

 

Dzięki i czekam na wasze spostrzeżenia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach