Jump to content

Obsada 54litry (nowy)

torbi
 Share

Recommended Posts

Witam,

Jestem początkującym akwarystą i nie mam bladego pojęcia jaka obsada będzie dobra.

Chciałbym mieć na pewno Neonki Inessa ok.12 i Pielęgniczke kakadu 1+1.

Do tego kiryski (jakie?), danio lub razbora enei. Ale nie wiem, które z którymi mogą dowolnie żyć i w jakich ilościach. Pomóżcie.

Wielkie dzięki.

Damian z Poznania

Witam,

Jestem początkującym akwarystą i nie mam bladego pojęcia jaka obsada będzie dobra.

Chciałbym mieć na pewno Neonki Inessa ok.12 i Pielęgniczke kakadu 1+1.

Do tego kiryski (jakie?), danio lub razbora enei. Ale nie wiem, które z którymi mogą dowolnie żyć i w jakich ilościach. Pomóżcie.

Wielkie dzięki.

Damian z Poznania

Neonki Ok :)

Kakadu 1+2 :)

Kiryski Panda :P

Danio min 80l (Pozatym możesz mieć jedną ławice) ;)

Więc tak:

12 Neon Innesa

1+2 P.Kakadu

6 Kirysków Panda

Pozdrawiam Gaweł :lol:

Ryby te przejawiają silny instynkt terytorialny.

Również w przypadku hodowli 2 samiczek istnieje ryzyko dominacji silniejszej samicy. Z tego względu najbezpieczniej jest hodować kakadu w haremach złożonych z 1 samca oraz np. 3 samic w odpowiednio przestronnym zbiorniku. Akwarium powinno być gęsto obsadzone roślinami i obfitować w kryjówki takie jak np łupiny orzecha kokosowego, korzenie albo płaskie kamienie.

Cytując stronę SA potrafię powiedzieć że przy 2 samicach jest ryzyko a dla 3 akwa jest za małe.

Nie możesz mieć np. pielęgniczki ramireza?

No to ok. Pielęgniczki w takim razie odpadają bo zbyt duży z nimi problem;) A jestem kompletnym amatorem.

Tak więc:

12 neonków

5-6 kirysków Panda

i do tego?... z 10 Razbor espei może być? Jak się zachowują z neonkami? Może ławica innego gatunku? Fantom? Tetra?

Tak więc ostatecznie:

*ok 12szt neonków

*5-6 kirysków panda (strasznie drogie;)

*parka pielęgniczki żółtej// ramirezek// lub trójka kakadu (w zależności co znajdę).