Skocz do zawartości

Kubełek do 200l


akwarysta24
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Jestem początkującym, chcącym zacząć przygodę z akwarystyką i mam kilka pytań na które szukam odpowiedzi.

Zakupiłem ostatnio filtr kubełkowy JBL CRISTALPROFI e900 a wraz z nim otrzymałem wkłady.

Układ koszy od góry to: 1.GĄBKA 2.BioWkład 3.Zeolit 4.Ceramika. I tutaj pytanie: Czy taki układ koszy jest odpowiedni i co ile należałoby wymieniać poszczególne wkłady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to dokładnie jest ten biowkład?

 

viewtopic.php?f=5&t=24396

 

Zibi6 sam poczytaj zanim zaczniesz wymieniać wkłady w kuble co miesiąc.

No to albo mi się coś pomieszało albo moja instrukcja obsługi zawiera sporo błędów (bo kilka innych zauważyłem czytając i oglądając załączoną płytkę dvd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O zeolicie jest w linkowym temacie, ceramika dopóki się nie rozsypie na amen to niech sobie będzie, to tylko podłoże dla bakterii, wymieniając ją pozbywasz się sporej ich części. Generalnie w tym kuble poza czyszczeniem gąbek "prefiltrujących" nie ma co grzebać, a tym bardziej wymieniać wkładów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeolit ma jedną, no dobra dwie wady:

- pobiera też NO3 potrzebne zielsku.

- jest złożem filtracji biologicznej, ale gorszym od ceramiki.

 

Jak dla mnie jest to idealny wkład, jak mamy jakieś kłopoty, niestabilny zbiornik, wlaliśmy chemie itd. Pomaga wtedy ogarnąć problem, ale na co dzień, są lepsze złoża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to dokładnie jest ten biowkład?

Ten BioWkład to takie nieforemne bryłki jak w filtrze z linku:

 

http://www.akwarystyczny24.pl/cristalpr ... -p-31.html

 

Nie wiem czy można w ten sposób podawać stronki ale jeśli nie to przepraszam i proszę mnie od razu nie karać.

 

A ty Atreyu jakie byś zaproponował złożą do tego filterka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach