Skocz do zawartości

Koszt akwarium


Zegg
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem początkującym akwarystą, jeżeli tak w ogóle można mnie nazwać, gdyż swoje pierwsze akwarium dopiero planuję zakupić. Moje pytanie polega na tym, ile wynosi mniej więcej koszt ,,tego wszystkiego", łącznie z jakimiś tam ozdobami, roślinami, wszelkiego rodzaju grzałkami i filtrami oraz - rzecz jasna - rybkami. Akwarium nie ma być zbyt duże, bo to dopiero początek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj ! :)

 

Co do akwarium to zależy czy chcesz je kupić w sklepie zoologicznym, allegro czy u szklarza. Różnica w cenie jest dość spora, ponieważ w sklepach mają pokrywy pasujące do danego akwarium. Szklarz woła ok. 1zl za litr pojemności zbiorniczka, ale do tego potrzebna jest pokrywa ( można samemu ją zrobić).

 

Co do wyposażenia to podstawą są:

-filtr ( wewnętrzny,zewnętrzny,kubełkowy) wszystko zależy od wielkości zbiornika

- grzałka- najlepiej z termostatem ( kupuje się 0,5W na 1l wody)

-Oświetlenie ( jest w pokrywie i składa się ze świetlówek)

 

Wyposażenie akwarium to:

-żwirek, piasek (polecam Ci kupić w ogrodniczym duży worek żwirku o granulacie 3-8mm i dobrze wypłukać. Wyjdzie taniej niż w zoologicznym:) )

-roślinki, korzenie kamienie to wg. własnego uznania czy chcesz akwarium roślinne, czy ma być ich dużo itd

- rybki - wszystko zależy od gatunku i wielkości rybek.

 

O więcej informacji pytaj, ponieważ pod każdy litraż mogą być różne rybki i nie każdy gatunek może żyć z sobą :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od podania jednej z dwóch informacji (a najlepiej obydwóch):

1. Ilu litrowe akwarium Cię interesuje.

2. Ile pieniążków możesz przeznaczyć na start

 

Jeśli będziemy dysponować takimi informacjami to łatwiej będzie nam Tobie pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na sam początek ci proponuje 112l ale chcesz małe więc 54l wystarczą :)