Skocz do zawartości

Oświetlenie z lampy.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio przeglądałam projekty DIY i natknęłam się na temat: viewtopic.php?f=40&t=14364. Szukałam w internecie, i chciałam się spytać czy ta oprawko-lampa: http://allegro.pl/oprawka-e27-do-lamp-u ... 10093.html spełni się w roli oświetlenia, czy rośliny będą rosły przy zwykłej żarówce, którą bym tam wkręciła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze: dlaczego zwykła żarówka, a nie nie-różniąca-się-parametrami od świetlówek żarówka energooszczędna?

 

Po drugie: oprawa, kabel, wtyczka, włącznik - w elektrycznym to jakieś 3zł i to bez przesyłki.

Nie znam się na tym, więc mogła by być żarówka energooszczędna. Ponieważ nie posiadam pokrywy do akwarium, a belki są drogie. A to jest lampa, i mogła bym ją jakoś przymocować do szybki w akwarium.

A co do tej żarówki to jaką wybrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się to samemu sklecić dużo taniej, ale jak wolisz.

 

Żarówka - moc zależna od wielkości baniaka.

Parametry takie same jak dla świetlówek

865 najlepiej, czyli przykładowo Philips Tornado.

Żadne marketowe warm lighty z ciepłym światłem.

 

PS: ... taka mnie konsternacja naszła.

Nie wiem o jaki baniak chodzi, ale ta lampka z przesyłką pewnie 35zł, żarówka 15zł + prawdopodobnie przesyłka bo to trudno w sklepach dorwać. Koszt ponad 50zł.

 

Za 25zł idzie kupić gotową meblową oprawę świetlówkową, razem ze świetlówką. Nie mam pokrywy i sam takich używam.

 

Podaj wymiary baniaka, to jakie rośliny chcesz hodować, czy będą nawozy/CO2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spartańsko. Zdjęć nie mam, ale szyba, a na tym oprawki. Żadna filozofia. Oczywiście można zrobić akwarium otwarte, bez szyby, ale wtedy trzeba to zamocować na ściankach, no i można takie oprawki obudować, albo lepiej - dać odbłyśniki.