Jump to content

jeszcze raz kilka pyt


Recommended Posts

akwarium 220l

 

oswietlenie 20W (swiatlo dzienne)i 18W flora glo

 

obsada

11 neonkow

5 kiryskow

8 skalarow zostana 2 lub 4

10 szt --> pyt 1

 

pyt1-- co to za rybka i czy moze byc ze skalarami?

pyt2-- jak uzywac tych swietlowek tzn. zapalac je rownoczesnie czy moze osobno i ile godz kazda ma swiecic ?

pyt3-- czy moge sprobowac ( jak sie uda ) trzymac 2 parki skalarow w tym akwarium?

pyt4-- co mam zmienic ?

 

dzieki za odpowiedzi i przepraszam jak post pokaze sie 2 razy :]

Link to comment
Share on other sites

1. To na 90% bystrzyk ozdobny. Może być ze skalarami.

2. Ja bym je zapalał razem po 12-13 godzin.

3.Podaj wymiary akwarium

4. Ja bym tu dodał jakiś korzeń z mchem. Oświetlenie 38W na 220l daje ok 0.17W na litr. To troche małe szczególnie, że akwarium jest wysokie.

Link to comment
Share on other sites

Akwarium dla 2 par skalara powinno być ok patrząc po wymiarach choć z drugiej strony 80 cm. długości to mało i patrząc na to akwarium ma fajny klimacik i jest niepowtarzalne choć więcej roślin daj i do tego korzonek czy fajny kamyk który będzie się łączył z tłem.Mam nadzieję również że łupki nie zmieniają pH wody.

Link to comment
Share on other sites

ah to odrazu jeszcze walne 2 pyt bo im wiecej czytam tym mniej wiem :]

 

pyt1-podloze mam z piachu ( bez podkladu) i zastanawiam sie nad kupnem swiderkow slimakow znalazlem opis tego slimaka i wyczytalem same + ,a jakie sa jego minusy i czy skalary nie beda ich jadly?

 

pyt2-odnosnie napowietrzania na 1 zdjeciu widac ze mam 4 kamyki do napowietrzania i to wszystko podpiete jest do 3 roznych popmpek .pyt ile godz dziennie takie cos powinno dzialac w moim akwarium zeby bylo dobrze dla roslin i rybek?

Link to comment
Share on other sites

Skalary raczej nie zjedzą ci ślimaków. Mają podłużne twarde skorupy to ciężko się im tam dostać, a w takim podłożu to będą przekopywać że hej. Czemu nie zakupisz sobie jakiegoś rozdzielnika(trójnika) do pompki ? Ja mam 1 pompkę i z tego 3 wężyki i napowietrza w 3 różnych miejscach :)

 

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

ok to sprawa slimakow zalatwiona dzieki za odp

a co do pompek to mam 3 pompki i 3 timery i pompki zalanczaja sie w roznych godz wlasnie dlatego pytalem o napowietrzanie bo teraz najsilnie dzialaja w dzien i nie wiem czy to dobrze

Link to comment
Share on other sites

Ok myślę, że resztę poprzednich pyt. można już wykasować zostało mi ost. :] (roślinka to aquaferm ,czy jakoś tak. Jeden baran sprzedawał to jako roślinka do akwarium, a 2 baran kupował a to jest roślinka do terrarium i po zanużeniu w wodzie zaczyna gnić i zatruwa akwa)

 

Ok a teraz pyt.

 

Za młodu miałem akwarium, trzymałem rownież skalary tylko, że wszystkie były jednakowe a nie tak jak teraz z paskami, bez pasków czarne , fioletowe itd. Mam u siebie w zbiorniku 8 szt. podrosły troszkę i (kierowany podejżeniami po przeżyciach z roślinka :]) zaczynam się zastanawiać czy to są prawdziwe skalary ( niestety nie dostałem srebrnych ,bo tak już tą rybę pomieszali, że cieżko znaleźć) i pyt. czy różne odmiany skalara (nie chodzi mi o kolor bardziej o wygląd czyli mniejsze lub większe pletwy itp.) mogą się ze sobą mieszać i mieć małe?

 

To chyba ost. pyt. dzięki wszystkim za odp.

 

Gdybyś miał kolejne pytania, to skup się na pisaniu "po polsku" - thx - jano

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...