michaś Posted May 10, 2011 Share Posted May 10, 2011 Pomocy, nie mam żadnego doświadczenia z chorobami ryb, od 5 lat żadne stworzonko w moim akwarium nie było chore i teraz niestety stało się. Samica prętnika karłowatego ma czułek krótszy o połowę, połowę mniejszą płetwę i plamy na skórze - tak jakby w dwóch miejscach zeszła powłoka skórna. Co to może być? dużo czytałem o chorobach ale te wszystkie opisy wydaja mi się podobne i nie umiem zdecydować jaki lek kupić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
majaluki Posted May 10, 2011 Share Posted May 10, 2011 Z tego co piszesz to może być nawet kilka chorób na raz, ale nie mam pewności, wrzuć fotę to na pewno będzie łatwiej coś wywnioskować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michaś Posted May 10, 2011 Author Share Posted May 10, 2011 to moja bidula Link to comment Share on other sites More sharing options...
niger1317 Posted May 10, 2011 Share Posted May 10, 2011 Ryba żeruje normalnie? Jaką masz obsadę? przypadkiem jakaś inna ryba jej nie stłukła? Może samiec ją poturbował? Jeśli oprócz braku łusek i braków w płetwach nie ma innych objawów to te miejsca bez łusek przepędzluj jodyną albo rywanolem i tyle, co by grzyby jakieś w razie czego zabić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michaś Posted May 10, 2011 Author Share Posted May 10, 2011 Mam 3 prętniki - samca i 2 samiczki, 10 razbor klinowych i ok. 100 krewetek. Obecnie prętniczka jest w szpitaliku sama, bo boję się, że zarazi inne ryby ,ma apetyt i jest ruchliwa, czasem "przepychała się" z drugą samiczką ale nie wyglądało to groźnie więc nie wiem skąd ta postrzępiona płetwa - (nie widać na zdjęciu, bo jest po drugiej stronie) i ułamany czułek i te plamy :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...