Skocz do zawartości

Pielęgnica MEKKA - trochę informacji od hodowców


FliQ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam w akwa 4 młodziutkie MEKKi dostałem je w prezencie i chciałbym się o nich czegoś więcej dowiedzieć ;)

-Jak urządzić akwarium aby miały jak najdogodniejsze warunki? (wiem że pochodzą z gwatemali i jukatanu ale to mi nie daje wskazówek co do wystroju - jestem początkujący :oops: )

- czytałem że samce mają podgardle i dolną część brzucha wybarwioną na czerwono - kiedy (w jakim wieku ryby) można rozróżnić ich płeć ?

- Czy można je karmić mięsem? Jak tak to jakim ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akwarium ma pojemność 90l. (65x35x40)

Nie zamierzam w nim chodować 2 par, ale czytałem że one muszą dobrać się same dlatego pływają 4 sztuki ;) , gdy tylko się dobiorą pozostałe 2 zostaną odłowione do akwarium znajomego. Nawet nie wiem czy mam 2 parki a nie na przykład 3 samiczki i samca;) :oops:

Poza nimi w akwa są jeszcze 4kiryski spiżowe więc nie sądzę aby było im za ciasno tym bardziej że tak jak pisałem wczesniej są to jeszcze młodziutkie osobiniki :)

 

Ps: posiadam jeszcze 2 identyczny zbiornik ale jest to akwarium ogólne(+harem kakadu1+2) ale tam pozostałych 2 raczej nie odłowie bo chyba nie byłyby zachwycone swoim towarzystwem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebne będą w akwa płaskie i gładkie kamienie ustawione skosem lub duże otoczaki ,na takich składają ikrę, jakiś korzeń i roślinki wedle gustu ale bez przesady co do ilości.Co do karmienia nie powinno się podawać czerwonych larw ochotki,a poza tym zjedzą wszystko.Samce mają czerwone gardziołko i dłuższe płetwy odbytową i grzbietową no i są większe od samicy,muszą trochę podrosnąć żeby można było łatwo je rozróżnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach