Skocz do zawartości

Akwarium 370 litrów-skalar złożył ikrę na filtrze,co robić?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Nie jestem specjalistką, nawet amatorką akwa,w pracy mam pod swoją opieką akwarium 370 l , założone w październiku. Tak zaczęłam wątek w dziale choroby i leczenie, jest tam opisany przebieg chorób w moim akwa, jeszcze nie zdążyłam polepszyć parametrów wody, wyleczyć pleśniawki a mój skalar złożył ikrę na filtrze, zauważyłam ja dopiero teraz nie mam pojęcia ile minęło czasu od jej złożenia, co mam zrobić? W akwarium są też inne ryby. Nie zjedzą ikry? Niestety nie mogę dzisiaj zrobić zdjęć, dopiero jutro rano... Co mam robić żeby małe rybki przeżyły?

 

 

 

 

Na dzień dzisiejszy 05.02.09 w akwa mam:

- 5 szt skalarów (w piątek było jeszcze 7 szt. dzisiaj wyłowiłam połowę martwej ryby, resztę zjadły inne? Czy to możliwe?)

- platki 5 szt

- brzanki różowe 1 szt

- molinezja 1 szt dorosła plus jedna mała, urodzona w tym akwarium, udało się jej przeżyć wśród roślin

- zbrojniki 2 szt

- gurami niebieskie - 3 szt.

 

W początkowej obsadzie były - październik:

- prętnik karłowaty 4 szt teraz nie ma ich w ogóle, a wymienione wyżej gatunki były liczniejsze.

 

 

filtr akwariowy wewnętrzny z wbudowanych sterylizatorem UNIFILTER UV 1000

 

Temperatura była 22 stopnie C, w sobotę podwyższona o ok. 2 stopnie teraz wynosi 24-25 stopni C.

 

Co jeszcze... światło wyłącza się automatycznie w nocy i zapala o 7 rano i mam jeszcze pompkę powietrza AIR PLUM SURPASS firmy resun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy caly czas zatwardzasz swoja wode? Możliwe ze Ph osiągnelo poziom optymalny dla skalarow do rozpoczecia tarla. Wspomnialas, ze leczysz plesniawke. Jakiego leku używasz?

Jeżeli warunki w akwa beda odpowiednie to moze ikra nie spleśnieje i cos sie wykluje. Jednak szanse na odchowanie narybku sa żadne w akwa ogolnym. Kolejnym niebezpieczenstwem jest mozliwosc zjedzenia ikry przez inne ryby, włącznie z rodzicami.