Skocz do zawartości

Kilka pytań - obsada 54l


Pazur
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem nowy na forum i od razu przejdę do rzeczy, od jakiegoś czasu posiadam akwarium 54l, które przejąłem po siostrze, która nie za bardzo się zna na rzeczy (z resztą ja również jestem początkujący). Tak więc, siostra miała słabą obsadkę roślin, korzeń i jakiś kamień a do tego muszelki. Wywaliłem muszelki, bo wiadomo jak działają na wodę, wstawiłem parę moczarek, które rozmnożyłem, do tego mam jeszcze mech jawajski w okół korzenia oraz kamienia, anubias bartera lub niski oraz nurzaniec lub ponikło igłowate (sam nie wiem do końca co to, ale wydaje mi się, że szersze od ponikła i jakoś troszkę przestało rosnąć)

A teraz obsada:

Było:

- 2 gupiki

- 2 molinezje czarne

- 2 glonojady

- 1 bocja

+ jakieś zdechłe rybki (w tym małe ilości neonów) za czasu mojej siostry

 

aktualnie jest:

- 3 bocje (2 dojrzewają, a trzecia ma już rok)

- 1 molinezja czarna (też ma prawie rok, tamta zdechła pod korzeniem, najprawdopodobniej zakopała ją również bocja)

- 6 neonów czerwony

- 3 razbory (chyba szkliste, takie srebrne)

- 3 bystrzyki barwne

- 2 również tamtejsze glonojady (które też mają około roku, dość duże są)

 

Woda jest filtrowana i wymieniana dość regularnie, czyszczę czasami szyby zbiornika skrobakiem (magnes), oświetlenie jest dość dobre a do tego temp. stała 22-25C, mam trochę zanieczyszczone podłoże i wiem, że będę musiał uzbroić się w odmulacz. Dodam, że rybki były karmione wyłącznie pokarmem suchym póki co - 2 razy dziennie zazwyczaj.