Skocz do zawartości

CO2 z KWASKU (C6H8O7) i sody (NaHCO3)


ewaipiotr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Jest to moje pierwsze CO2 domowym sposobem.Nie mam zbyt dużego doświadczenia w tym temacie i zwracam się z prośbą do osób z większym dośw.

Jakie powinno być dawkowanie i gdzie tą kostkę lipową umieścic,na zbiornik 112l,oświetlenie 2x2ow, przed co2 bylo podawane makro i mikro metodą EI, ale wstrzymalem to bo niemoglem sobie poradzić z glonami ''nitkowate''.

Czy wogóle jest będą jakieś efekty tego??

Jak na razie chodzi 2 dzień po 8 godz.do oświetlenia.Jest to jeszcze do dopracowania bo niemogę znalezc odpowiednich zaworków wszystko co kupiłem przecieka;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bąbelki pływające w wodzie nie są wskaźnikiem zawartości rozpuszczonego CO2 - do tego potrzebny jest test PH - najlepiej stały test CO2 mierzący w sposób ciągły.

 

Przy odpowiedniej konstrukcji generator kwasek+soda może działać bez przerwy tydzień lub dłużej.

 

Z moich doświadczeń wynika jednak , że bardzo trudno jest uzyskać stałą wydajność i poprawne dawkowanie.

Raz prawie zagazowałem rybki. Bimbrownia jest mniej skomplikowana i bezpieczniejsza.

Zresztą są w tym dziale jeszcze inne wątki na ten temat - warto poczytać o dokonaniach innych forumowiczów.

 

Kostkę lipową ustaw najlepiej przy dnie w okolicy wylotu z filtra tak aby bąbelki były porywane przez prąd wody - uzyskasz mniejsze straty gazu bo porwane przez prąd bąbelki będa miały więcej czasu żeby się rozpuścić w wodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik