Skocz do zawartości

TRZCINIAK - problem z karmieniem


Cinque
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanowni Akwaryści,

 

Moje akwarium:

170l - corner delta

 

Jeśli chodzi o całą resztę to:

Warunki przystosowane do należytego bytowania dla PYSZCZAKÓW.

Posiadam 2 gębacze plamiste, 2 red red'y, 2 yellow'y, 2 crabro oraz 2 saulos'y.

Ponadto 2 zbrojniki niebieskie, 1 złoty oraz 1 opaczka.

 

Jestem początkującym akwarystą (zaledwie 2 miesięczny staż) toteż proszę o wyrozumiałość.

Może ten zestaw nie za bardzo ma się ku sobie, ale póki co ryby radzą sobie bardzo dobrze (zdążyłem je już raz wyratować z potrzasku choroby).

 

Wiele lat temu również miałem akwarium, ale nie byłem wówczas na tyle dojżały by ta przygoda mogła zakończyć się sukcesem.

I właśnie w ówczesnym akwarium miałem TRZCINIAKA. Zawsze mi się ta ryba podobała i postanowiłem sobie ją ponownie sprawić.

 

I TU ZACZYNA SIĘ PROBLEM...

 

Mianowicie, 2 gębacze są niejako przywódcami w akwarium i ponadto atakują wszytko co wpadnie do akwarium (mowa tu o mniejszych rybkach, które służą im czasami za przekąskę). W przypadku Trzciniaka jedynie wraz z pozostałymi rybami przyglądały się mu nie bardzo wiedząc "co to za gościu do nich wpadł". Ale nie atakowały, jednakże po upływie 1-2 dni zaczęły go lekko atakować w ogon - szczególnie crabro, które z tego co wiem mają właśnie takie charakterki "dzielnicowych cwaniaczków".

Trzciniak ma dużo wąskich szczelin w skałkach i schowków, jaskiń toteż schował się i spokojnie sobie bytuje.

 

I teraz kiedy juz odrobine przybliżyłem temat przejde do konkretu!

Kupiłem serce wołowe, bo słyszałem, że mozna go tym karmić. Wrzucam mięso, ale gębacze wraz z resztą wszystko momentalnie wyjadają z ledwością mieszcząc to w gębach. Jak mam karmić trzciniaka skoro ryby wszystko wyjadają?

Proszę o polecenie mi jakiś innych pokarmów (do zakupienia itd) które chetnie by zjadł a one niekoniecznie, albo system na karmienie!