Skocz do zawartości

Problem ze znikającymi rybkami


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,jestem początkującym akwarystom.Akwarium mam od 4 miesięcy,kupiłem je od znajomej wraz z całym kompletem sprzętu i paroma rybkami

Co jakiś czas znikają mi rybki,przedstawię obsadę i poproszę o opinie

 

Akwarium 112L

 

Obsada:

2 dość duże glonojady(jeden z 10cm,drugi ok 17cm)

1 Welon teleskopowy - dokupiony

5 neonków

4 gupiki - dokupione

1 żałobniczka - dokupiona

2 tetry białe

1 węgorek - dokupiona

2 molinezje - dokupione

3 Danio - dokupione

2 kirysy -dokupione

1 bojownik - dokupiony

Pierw jeden gupik stracił ogon,po kilku dniach zniknął,następnie zniknęła molinezja i kolejny gupik

Oddałem glonojady i welona bo gdzieś wyczytałem że to mogą być sprawcy

Ostatnio patrze a jeden gupik lezy na dnie,brakuje 2 danio (jeden dorosły)

zniknął też jeden neon

 

Dodam że kolega doradził mi żebym nie wymieniał wody bo mam mało rybek

tak robiłem,woda jest czysta klarowna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałam taki sam problem. U mnie przyczyną był niedojrzały zbiornik. Wrzuciłam rybki do świeżego te albo znikały albo zostały znalezione martwe. Poczytaj o dojrzewaniu akwarium. W wodzie mogą być po prostu substancje toksyczne dla ryb. Te zaginione ryby najprawdopodomniej zostały zjedzone przez swoich towarzyszy. No i problemem jest przerybienie i źle dobrana obsada. Rybki po prostu męczą się w nieodpowiednim towarzystwie (jeżeli zbiornik był dojrzały to może jakaś choroba?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,jestem początkującym akwarystom.Akwarium mam od 4 miesięcy,kupiłem je od znajomej wraz z całym kompletem sprzętu i paroma rybkami

Co jakiś czas znikają mi rybki,przedstawię obsadę i poproszę o opinie

 

Akwarium 112L

 

Obsada:

2 dość duże glonojady(jeden z 10cm,drugi ok 17cm)

1 Welon teleskopowy - dokupiony

5 neonków

4 gupiki - dokupione

1 żałobniczka - dokupiona

2 tetry białe

1 węgorek - dokupiona