Skocz do zawartości

początkujaca - 25l


Rekomendowane odpowiedzi

hej:) dawno temu miałam akwarium, więc można powiedzieć, że jestem początkującym akwarystą. Mam akwarium 25l w nim kiryska, glonojada, żabkę, małą molinezje i 5 gupików w tym jedną dorosłą samiczkę. Niestety nie mam w ogóle pomysłu jak mam udekorować to akwarium, jakie roślinki posadzić..

Może ktoś z was zaczynał od takiego akwa i pomoże mi coś?:) czekam na jakieś rady dotyczące akwa, co umieścić, itd.

 

Mod.Janusz---Regulamin i niewłaściwy format zdjęcia---popraw to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw to musisz zredukować obsadę. Do takiego akwa możesz dać Bojownika lub krewetki. Jeszcze inną opcją są gupiki ( harem 1+2) lub około 5 samców gupika. Zainwestuj w normalną pokrywę, posadź rośliny, termometr daj na boczną szybę. Daj jakieś tło jednolite np czarny brystol. Po tych zmianach akwarium powinno wyglądać inaczej. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chcę usuwać tych rybek, które mam, ani nie chcę mieć też samego bojownika. zdaje sobie sprawę, że takie akwarium jest za małe, żeby trzymać dużo rybek, wiec nie dokupuje więcej (zresztą te dostałam).

chodzi mi bardziej o to jakie roślinki posadzić, czy wsadzić do akwarium korzeń, jak udekorować itp, a nie czy wyławiać z niego rybki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak:

- tło (czarny brystol, worek na śmieci, a jak ci się chce to można zrobić ze styropianu, szarego pomiętego papieru itp.)

- rośliny (do tak małego akwarium najlepiej drobnolistne, mchy)

- korzeń, kokos

- żwirek najlepiej jednolity, te kamienie z przodu nie pasują, fajne połączenie daje czarny bazalt i plaża z białego piasku, poza tym za mało podłoża, powinno być więcej, żeby roślinki się ukorzeniły porządnie