Skocz do zawartości

Pomocy!!! Martwica płetw u bojownika


Hala72
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mojemu bojownikowi zaczęły blednąc płetwy.Potem uległa postrzępieniu płetwa tylna a potem brzuszna. Podwyższyłam temp. do 29 i podmieniałam część wody co 3 dni. Niestety nie zatrzymało to martwicy. Mam 25 l akwarium z korzeniem, filtrem grzałką i roślinami. Nie mam doświadczenia w hodowli rybek.Moja przygoda dopiero się zaczyna i to tak niefortunnie. Zastosowałam 1/3 tab. baktopuru direct . Martwica się nie pogłębiła ale regeneracja płetw nie następowała. Po 4 dniach podmieniałam wodę i dodałam kolejna dawkę batopuru. Płetwy zwłaszcza ogonowa zaczęły jakby powoli się sklejać. Niestety dziś zauważyłam ponowne pęknięcie płetwy ogonowej. Nie wiem jak mogę pomóc mojemu bojkowi??? Czy ponownie zastosować baktopur czy coś innego robić??? Bojuś cały czas jest aktywny ma apetyt i oprócz tych płetw nie widać by mu coś dolegało. Prosze o pomoc !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Dołączam się do postu. U mnie dzieje się to z gupikiem. Wczoraj wieczorem mało pływał i miał tylko troszeczkę zmienioną samą końcówkę ogona. Teraz wygląda tak jak na foto. Na razie jest jeden, ale niestety wydaje mi się, że i następne (ale tylko gupiki samce) mają początki tego czegoś?

Co zrobić w tej sytuacji. Już od 3 dni w wodzie jest taki preparat MFC firmy Tropical, czy on pomoże? Napisane jest na buteleczce, że zwalcza pasożyty.

!!! CO ROBIĆ !!!

Poniżej foto gupika:

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Dołączam się do postu. U mnie dzieje się to z gupikiem. Wczoraj wieczorem mało pływał i miał tylko troszeczkę zmienioną samą końcówkę ogona. Teraz wygląda tak jak na foto. Na razie jest jeden, ale niestety wydaje mi się, że i następne (ale tylko gupiki samce) mają początki tego czegoś?