Skocz do zawartości

w moim akwa nie rosną rośliny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

na samym początku pragnę poinformować iż nie jestem początkującym akwarystą. mam po prostu kilka pytań a nie chce zakładać kilku tematów. no wiec tak w moim akwarium nie chcą rosnąć rośliny. Rośliny mam następujące paprotnica sumatrzańska ta rośnie w miarę, kilka małych kępek drobnej trawki też nie tak źle. moczarkę chyba argentyńską i jakąś liściastą roślinę nie wiem co to jest. http://forum.superakwarium.pl/viewtopic.php?f=22&t=24812 to jest link do tematu z moim akwarium moze to coś pomoże. moczarka i ta liściasta roślina nie rosną praktycznie wcale. nie wiem czemu. światło 35w świeci się 9 godzin dziennie. technika co2 brak temperatura wody 25 stopni. testami wody obecnie nie dysponuję.

drugi mój problem myślę ze nie jest to nic poważnego coś w rodzaju powłoki bakteryjnej na powierzchni wody. załączam http://images35.fotosik.pl/425/5660a355b39b8268gen.jpg. myślę ze pomogła by to zwalczyć deszczownica, ale czy nie zaszkodzi ona roślinom ?? czytałem gdzieś ze deszczownia wytrąca z wody co2 który gromadzi się w górnych partiach zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze CO2, chcesz pobudzić rośliny to minimum bimbrownia (jak bedziesz chciał nawoić NPK to będziesz musiał mieć butlę albo do bimbrownii dołożyć EasyCarbo). Deszczownica nie pomaga w nawożeniu CO2 a wręcz przeciwnie, natlenia wodę, a wiadomo gdy woda jest mocno natleniona to hamuje rozpuszczanie CO2. Tyle z mojej strony... powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oświetlenie masz w porządku, więc to nie to. Doczytałam się w opisie akwarium, że używasz wkładu węglowego we filtrze, wyciąga on różne substancje z wody w tym chelaty żelaza czyli ważny dla roślinek mikroelement (Fe - składnik chlorofilu). Proponowałabym zrobić test na żelazo i pomyśleć o jakimś nawożeniu, przy twoim oświetleniu jak najbardziej można nawozić.