Jump to content

Szyszki Olchy - jak?


wielkopletw
 Share

Recommended Posts

hejka, ostatnio zaciekawiło mnie to, że w niektórych akwariach znajdowały się szyszki olchy; podobno stabilizują kwasowość wody i dezynfekują akwarium garbnikami.

pytanie: jak ją spreparować, aby nadała się do umieszczenia w akwarium?

i czy nadaje się do krewetkarium (jestem w trakcie urządzania :D )

Link to comment
Share on other sites

szyszki olchy trzeba gotować a zbiera sie tylko stare zeszło roczne i suche mozna wysuszyć samemu ale muszą być z tamtego roku. Można tez dać kilka tylko przepłukanych ale nie za wiele. Silnie barwią wodę i zakwaszają .Nic nie stabilizują i nie sterylizują Za to wzbogacają wodę w garbniki i obniżają Ph i to tez tylko w wodzie nie za twardej Jeśli woda jest twarda to mogą występować spore skoki tego parametru .

Link to comment
Share on other sites

Zanim zaczniesz kombinować kup test na Ph i Twardość sprawdź wodę i potem zobaczymy co i jak czasem można tylko zaszkodzić ....... Ja wsypałem szyszki do zbiornika i potem przez tydzień musiałem napowietrzać bo mi się ryby dusiły wiec jak nie masz doświadczenia to się nie baw w to

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

szyszki olchy trzeba gotować a zbiera sie tylko stare zeszło roczne i suche mozna wysuszyć samemu ale muszą być z tamtego roku. Można tez dać kilka tylko przepłukanych ale nie za wiele. Silnie barwią wodę i zakwaszają .Nic nie stabilizują i nie sterylizują Za to wzbogacają wodę w garbniki i obniżają Ph i to tez tylko w wodzie nie za twardej Jeśli woda jest twarda to mogą występować spore skoki tego parametru .

nie czytałeś? :shock:
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

No proszę, szyszki olchy też trzeba wygotować. Ja wygotowywałam wcześniej liście dębu, przy olchowych szyszkach bałam się, że przez tak silną obróbkę termiczną stracą swoje "właściwości".

Ile szyszek byście proponowali do 20,5 l? Dodam, że mam w nim 1 Cardinia Japonica, 3 Otocinae, 5 żab szponiastych, 1 gupika i bojownika syjamskiego.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

dzisiaj byłem nad rzeką która płynie jakieś 50 m od mojego domu i patrze a tam same olchy rosną :P a na nich setki tysięcy szyszek zeszłorocznych [suchych] nazbierałem kilkanaście do kieszeni i teraz pytanie ile i czy warto je wrzucać do akwa??

Ps.

chętnie bym neonki rozmnożył :P

Link to comment
Share on other sites

Też kiedyś wyczytalem że szyszki zakwasza wodę i obniża pH. Poszedlem do lasu, nazbieralem z 200 sztuk starych szyszuni. Po przyjsciu do domu podzielilem je na polowe. 1 czesc wrzucilem do zwylkej kranówki, 2 porcje zalalem wrzatkiem. po ok 2 dniach zbadalem pH i twardość. I nic. Nic sie nie zmienilo Nic. wkurzylem sie i wrzucilem szyszki do akwa ale tylko garstkę( tych przegotowanych, po oplukaniu). Gdy wróciłem z pracy akwa wygladalo jakbym rozmnażal pyszczaki,woda byla strasznie ciemna. Wyjelem szyszki, zmiezylem pH i nic. Wodę musialem wymienic 2/3. Mozliwe ze moglem byc bardziej cierpliwy, ale po wrzuceniu takiej ilosci do miski powinno cos sie obnizyc nieznacznie, chociaz troche, bo dalo by nadzieje ze sposob dziala. Probowal tego ktos tak szczerze zeby o 1n obnizyc pH i nie barwilo? bo chyba watpie. Zeby nie barwilo mozna wygotowac, ale jaki bedzie tego skutek? Trzeba by bylo sie pobawic dluzej tymi szyszkami, a ja i tak sie wiecej ich nie dotkne...

Link to comment
Share on other sites

ja miałem wodę taką zielonkawą ale teraz krucej oświetlam akwa i mam krysalicznie czystą "bezbarwną"... chciałbym mieć kolor lekko brązowy/herbaciany

ph mam około 6.4 ale napewno mniej niż ta wartość

Link to comment
Share on other sites

ja miałem wodę taką zielonkawą ale teraz krucej oświetlam akwa i mam krysalicznie czystą "bezbarwną"... chciałbym mieć kolor lekko brązowy/herbaciany

ph mam około 6.4 ale napewno mniej niż ta wartość

 

Do lekko brazowej to szyszki na pewno sie nadadza tylko dodawaj je po malu, po trochu zeby nie przegiacXD

;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...