Skocz do zawartości

Jestem początkująca, prosze o wszelkie rady


Rekomendowane odpowiedzi

witam

jestem początkującą forumowiczką i zaczynam swoją przygodę z akwarium, przynajmniej taki mam plan.

kiedyś dawno jako dziecko miałam akwarium, ale było to raczej w formie zabawki, gdyż po prostu wlałam wodę, wsadziłam żwir, kamienie 2 sztuczne rośliny, filtr, grzałkę i rybki.

jakoś to funkcjonowało, rybki żyły, ale miałam w tym zbiorniku glony z którymi nie umiałam sobie poradzić, a niestety nie było jeszcze wtedy wszędzie internetu żeby sobie o tym poczytać. wiec zmęczoną ciągłym sprzątaniem i walką z glonami niczym wiatrakami dałam za wygrana.

teraz chciałabym zacząć od nowa....

mam akwarium 60 l z pokrywą i oświetleniem, chciałabym tknąć w nie życie.

w związku z tym ze zupełnie nie mam pomysłu jak je urządzić, jakimi roślinami, jaki kupić filtr, bo grzałkę zainstaluje starą bo działa.

bardzo proszę o wszelką pomoc

z góry przepraszam za być może głupie pytania, ale wole zapytać i wszystkie się dowiedzieć zanim zacznę robić zakupy pod kątem hobbystycznej hodowli rybek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

a masz jakieś pomysły związane z obsadą tego zbiornika (jakieś ulubione rybki, roślinki?)

 

Druga kwestia to ilość kasy, którą możesz przeznaczyć na "wyposażenie" zbiornika. Bo to też ważne np. przy doborze roślin (jedne są mniej wymagające inne zaś wymagają dodatkowego sprzętu).

 

Napisz troszkę więcej i będzie łatwiej, chętni do pomocy na pewno się znajdą :D Lubimy porządzić w czyimś słoiku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwiejsze roślinki:

- Hemianthus micranthemoides, rośnie do 10 cm ale wymaga dobrego oświetlenia.

- Hydrocotyle leucocephala, rośnie 15 - 30 cm, oświetlenie średnie ale lubi też mocniejsze.

- Eleocharis parvula, taki trawnik na pierwszy plan, rośnie fajnie ale musi się dobrze ukorzenić zanim wpuścisz rybki (ja sadziłem pojedyńcze źdźbła pensetą :) )