Skocz do zawartości

Pielęgnice


Gabriel94
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jestem nowy na forum, chciałbym się przywitać i poprosić o pomoc. Nie jestem początkujący, ale też za bardzo zaawansowany. Mam akwarium 66 l (chyba) mam w nim kilka głupików, 2 platki, danio pręgowate, także jest kolorowo. Lecz dostałem od rodziców ślimaka Ampularia mam go już ok 2 m-cy i niedawno zauważyłem ikrę na daszku po kilku dniach przybyło ślimaków. Akwarium mam od pół roku i mam okazje wydać rybki i możliwe że też ślimaka, ponieważ zawsze chciałem mieć akwarium z pięknymi pielęgnicami takimi jak papuzia czy zebra. Chciałbym wiedzieć czy gdy wydam rybki, ślimaka i wpuszczę do akwarium pielęgniczkę bądź małą pielęgnice czy wytępią ślimaki. Tak owe rybki mogę mieć od znajomego taty lecz nie wiem dokładnie jaki to gatunek i zapewne on też nie wie, nie są duże mają podobno ok 13 cm. Rybki byłyby w tym akwarium tylko chwilowo, ponieważ gdy tylko powieszę telewizor na ścianie, zmienił bym je na ok 140 /160 l (nie pamiętam litrażu akwarium było zakupione dawno gdy jeszcze rodzice mieli rybki) lub kupił nowe o wymiarach 80x40x60 (mam mały pokój ale miejsce się znajdzie). Czy te rybki muszą mieć zarośnięte dno czy raczej rośliny rosnące do góry i czy odpowiedni będzie taka wielkość zbiornika na np. P. papuzią? Mam dwie żabienice i najprawdopodobniej Amanie senegalską która pięknie się rozrosła, wszystkie roślinki bujnie rosną. Jakie będzie najlepsze podłoże, zwykły żwirek wystarczy? Słyszałem że dobrze jest jak na dnie leży kilka korzeni.

Z góry wielkie dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach