Skocz do zawartości

Akwarium 112l. nawozy i inne


Rekomendowane odpowiedzi

Mam zamiar zrobić restart w akwarium 112l i przerobić na akwarium roślinne.

Moje oświetlenie to jak narazie 2 x 18w .

Jakie nawozy powinienem kupić jak rodzaj piasku czy żwiru ?

Czy powinienem stosować CO2 a jeśli tak to morze w jakimś specjalnym stężeniu czy coś w tym stylu?

Wszystko co pomocne mile widziane, bo jestem w tym całkiem zielony. :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- przy tym oświetleniu CO2 zbędne

- w akwa roślinnym konieczne jest podawanie nawozów mikro i marko (nie konieczne tych drogich - wystarczą zwykłe sole, mieszanki do samodzielnego sporządzenia nawozów)

- podłoże żwirowe, dobrze jest dodać substrat pod żwir, lub kulki nawozowe pod korzenie, to znacznie przyspiesza wzrost

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,, - przy tym oświetleniu CO2 zbędne ,,

Mam go za mało czy za dużo?? :?::?:

A czy polecacie mi takie preparaty jak Easy-life Ferro i Nawóz EasyCarbo ??

:?::?:

Za mało zdecydowanie, przy tym świetle mogą rosnąć co najwyżej glony.

Widzę, że nie masz zielonego pojęcia o nawożeniu, jak wyskakujesz z tym ferro, do akwa roślinnego potrzebne jest kompleksowe nawożenie mikro i makro, a nie nawóz, który stosuje się w przypadku stwierdzenia niedoboru jednego mikroelementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi o światło to przynajmniej jeszcze jedna taka rura 18W, najlepiej zwykła 6500K, bo i skuteczność / cena wypada najlepiej