Skocz do zawartości

Zbrojniki Niebieskie


Endii
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie odnośnie ikry, oraz hodowania młodych zbrojników. Dzisiaj w akwarium zauważyłem ikrę ,którą opiekuję się samiec. Jako ,że jest to moja pierwsza ikra złożona przez zbrojniki, nie mam doświadczenia jw tej dziedzinie. Niby czytałem w innych tematach ale chciałbym zebrać te wszystkie ważne informacje jeszcze raz. Mam 2 samice zbrojnika (niebieski i albinos) oraz samca zbrojnika niebieskiego. Nie wiem czy przypadkiem ikra nie jest złożona w 2 miejscach ,ponieważ samiec raz siedzi w jednej kryjówce i wachluje płetwami brzusznymi a raz siedzi w drugiej i robi to samo. Niestety skała jest w takiej pozycji ,że jedno "gniazdo" z ikrą widać a drugiego nie. I teraz co robić? Zostawić ikrę w ogólnym ( obsada: skalary, kakadu, molinezje, mieczyki) czy też przenieść ikrę razem z samcem do 20l? Tyle ,że w pompce z 20l zgubiłem jakąś część i zamiast charakterystycznych bąbelków, leci sama woda - nie wiem czy nie stanowiłoby to problemu? Jeśli zostawić w ogólnym to po wykluciu młode wyłowić czy zostawić? I czym je karmić? Zbrojniki karmię tabletkami ALGAE WAFERS - czy młode zbrojniki mogłyby spożywać to samo?? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... Nie miałem jeszcze takiej sytuacji ale to ciekawe jest :) Jeżeli chcesz odchować jak największą liczbę młodych to najlepiej przenieść (według mnie najlepiej przenosić ikrę niż "noworodki"), ale woda w tym 20L musi być dobrze napowietrzona! Tak więc musisz zadbać o napowietrzanie. Natomiast jeżeli nie zależy Ci na jak największej liczbie młodych to zostaw, coś na pewno się odchowa. Co do karmienia to myślę że może być. Sam u siebie nigdy specjalnie nie dokarmiałem młodych, zjadały to co rodzice (nie polecam tego pokarmu co sam używasz, znacznie szybciej młode u mnie rosły gdy podawałem VITABIN ROŚLINNY + warzywa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach